یک ماه پیش

نکات و دستور پخت لوه کباب به روش مازندرانی و با طعم عالی

نکات و دستور پخت لوه کباب به روش مازندرانی و با طعم عالی

لوه کباب یکی از غذاهای سنتی و شهرت یافته مناطق شمالی کشور ماست که با روش های متنوعی آماده می‌گردد. این غذای خوشمزه و پرطرفدار دارای رسپی‌های متعددی است که هر یک ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را داراست. برای آشنایی کامل با مراحل مفصل و گام‌به‌گام طبخ لوه کباب، لطفاً به وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
گوشت خروس محلی۱ و نیم کیلو گرم
پیاز بزرگ۵ عدد
سیر۱ بوته
زعفران آب‌ کرده½ فنجان
آب نارنج½ فنجان
کره محلی۳ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

لوه کباب به روش مازندرانی و با طعم عالی

مرحله 1

برای تهیه لوه کباب مازندرانی، ابتدا گوشت خروس را به قطعات دلخواه خرد می کنیم. سپس پیاز ها را پوست گرفته و به صورت خلالی خرد می کنیم. همچنین سیر را پوست گرفته و به صورت خلالی درشت خرد می کنیم.

مرحله 2

در ادامه، گوشت خروس را در قابلمه مناسب قرار داده و با نمک، فلفل سیاه و زردچوبه ادویه می کنیم. سپس پیاز و سیر را روی گوشت می ریزیم و این لایه بندی را تا پایان مواد ادامه می دهیم. درب قابلمه را بسته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا به مدت ۴ تا ۵ ساعت پخته شود.

مرحله 3

در مرحله پایانی، زعفران دم کرده، کره محلی و آب نارنج را به لوه کباب اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مزه ها ترکیب شوند. سپس نمک را تنظیم کرده و لوه کباب را در ظرف مورد نظر سرو می کنیم. این غذای سنتی مازندرانی را همراه با پلو زعفرانی، لیمو ترش تازه و ترکیب پیاز و جعفری خرد شده میل می نماییم.