یک ماه پیش

نکات و دستور پخت حلوای عربی به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت حلوای عربی به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

همانطور که از نام آن مشخص است، حلوای عربی یکی از انواع حلواهای سنتی و مطبوع کشورهای عربی است که با دستورالعمل های متنوعی تهیه می‌شود. این حلوای خوشمزه و پر طرفدار، ریشه در فرهنگ و آداب و رسوم کشورهای عربی دارد و طرفداران زیادی در سراسر جهان پیدا کرده است. برای آشنایی کامل با روش های مختلف تهیه این حلوای خوشمزه و دیدن مراحل گام به گام آماده سازی آن، به ادامه مطلب در وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد قنادی۴ پیمانه
شیر خشک۲ پیمانه
کره۵۰ گرم
کره محلی۱ قاشق چایخوری
شکر۴ پیمانه
پودر هل۲ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده۵ قاشق چایخوری
گلاب۳ قاشق چایخوری
آب۲ پیمانه

حلوای عربی به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه حلوای عربی خوشمزه، ابتدا یک قابلمه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. سپس آب و شکر را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در ادامه، زعفران و گلاب را به مخلوط اضافه می کنیم.

مرحله 2

هنگامی که شکر حل شد، پودر هل را به مخلوط اضافه کرده و هم می زنیم. وقتی شهد ریز جوش زد، حرارت را خاموش کرده و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. سپس آرد را با شیر خشک مخلوط می کنیم.

مرحله 3

مخلوط آرد و شیر خشک را سه بار الک می کنیم. در یک قابلمه جداگانه، مخلوط آرد قنادی و شیر خشک را قرار داده و مدام هم می زنیم تا آرد نسوزد.

مرحله 4

به هم زدن آرد ادامه می دهیم تا خامی آن گرفته شود و تغییر رنگ دهد. سپس قابلمه را از روی حرارت برداشته و مجددا الک می کنیم، سپس درون قابلمه می ریزیم.

مرحله 5

در این مرحله، قابلمه را دوباره روی حرارت قرار داده و کره و روغن محلی را به آرد اضافه می کنیم. مخلوط را به صورت مداوم هم می زنیم تا خمیری یکدست درست شود. سپس قابلمه را از روی حرارت برداشته و شهد خنک شده را به آرامی به حلوا اضافه می کنیم.

مرحله 6

در نهایت، این حلوای خوشمزه را درون ظرف مورد نظر ریخته و با خلال پسته تزئین می کنیم. نوش جان!