یک ماه پیش

نکات و دستور پخت شیرینی پای کدو حلوایی ساده با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت شیرینی پای کدو حلوایی ساده با طعم بسیار عالی

شیرینی پای کدو حلوایی یکی از انواع شیرینی‌های خوشمذاق و سنتی ایرانی به شمار می‌رود که در دسته شیرینی‌های خشک قرار می‌گیرد. این شیرینی‌ی لذیذ با ترکیب مواد اولیه‌ی مرغوب و طی مراحل تهیه‌ی دقیق و ظریف به وجود می‌آید. برای آشنایی کامل با نحوه‌ی تهیه‌ی شیرینی پای کدو حلوایی به طور گام‌به‌گام، همراه و همدل با وبلاگ آموزشی مامان جون باشید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
پوره کدو حلوایی½ پیمانه
پودر هلنوک قاشق چایخوری
پودر دارچیننوک قاشق چایخوری
مغز گردوبه مقدار کافی
تخم مرغ۳ عدد
ماست½ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
پوره کدو حلوایی¼ پیمانه
آرد۱٫۵ لیوان
بیکینگ پودر۱٫۵ قاشق چایخوری
شکر۱ لیوان

شیرینی پای کدو حلوایی ساده با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه شیرینی پای کدو حلوایی خوشمزه، ابتدا مواد میانی را آماده می کنیم. کدو حلوایی را خرد کرده و با مقداری آب در قابلمه می پزیم تا کاملا نرم شود. سپس فیله را از پوست جدا کرده و به خوبی پوره می کنیم. به این مخلوط، پودر دارچین، پودر هل و مغز گردو اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم.

مرحله 2

در مرحله بعد، برای تهیه مایه کیک، تخم مرغ ها را با شکر مخلوط می کنیم. پودر هل، پودر دارچین و وانیل را به مخلوط اضافه کرده و با همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا کرم رنگ و کش دار شود. سپس روغن مایع و ماست را به ترتیب به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله 3

پوره کدو حلوایی را به مخلوط اضافه کرده و هم می زنیم. آرد و بیکینگ پودر را الک کرده و به تدریج به کاسه اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود.

مرحله 4

سپس مایه کیک را در قالب مافین می ریزیم و روی آن مواد میانی را قرار داده و با مایه کیک می پوشانیم. قالب را در طبقه میانی فر قرار داده و 20 دقیقه می پزیم تا کاملا پخته و طلایی رنگ شود.

مرحله 5

پس از خنک شدن، شیرینی ها را با پودر پسته تزیین کرده و همراه با چای سرو می کنیم.