یک ماه پیش

نکات و دستور پخت بستنی مگنوم به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت بستنی مگنوم به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

بستنی مگنوم به عنوان یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین انواع بستنی در میان تمامی گروه های سنی شناخته می شود. این دسر لذیذ با استفاده از ترکیبات ساده و متداول تهیه می گردد. در ادامه، با همراهی وبلاگ آموزشی مامان جون، آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بستنی مگنوم را مشاهده خواهید کرد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
شیر۱ پیمانه
شکر⅔ پیمانه
نشاسته ذرت۱ قاشق غذاخوری سرپر
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
وانیل½ قاشق چایخوری
شکلات تخته ای۱۰۰ گرم
خلال بادامبه مقدار کافی

بستنی مگنوم به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه بستنی مگنوم خانگی، ابتدا شیر را با شکر و نشاسته ذرت در یک قابلمه مناسب ترکیب و مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند. سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و مخلوط شیر را به طور مداوم هم می زنیم تا به غلظت فرنی نزدیک شود.

مرحله 2

زمانی که مخلوط شیر غلیظ شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و وانیل و خامه صبحانه را به آن اضافه می کنیم. مواد را کاملا مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. سپس مایه بستنی را تا نیمه لیوان های یکبار مصرف پر کرده و به مدت 1 ساعت در فریزر قرار می دهیم تا مقداری ببندد.

مرحله 3

پس از این مدت، چوب بستنی ها را در مایه بستنی فرو کرده و مجددا لیوان ها را به مدت 12 ساعت در فریزر قرار می دهیم تا بستنی ها کاملا سفت شوند. سپس روکش بستنی ها را با ذوب کردن شکلات تخته ای و اضافه کردن روغن مایع و خلال بادام درست می کنیم.

مرحله 4

بستنی ها را از لیوان های یکبار مصرف خارج کرده و با قاشق، روکش شکلاتی را روی آنها می ریزیم. بستنی ها را در یک ظرف مناسب چیده و مجددا به مدت 10 دقیقه در فریزر قرار می دهیم تا روکش شکلات کاملا منجمد شود.

مرحله 5

در نهایت، بستنی های مگنوم را از فریزر خارج کرده و در روزهای گرم تابستانی میل می کنیم. این دستور العمل برای تهیه بستنی مگنوم خانگی، به صورت گام به گام و با جزئیات کامل ارائه شده است.