یک ماه پیش

نکات و دستور پخت دلمه قارچ به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت دلمه قارچ به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

دلمه قارچ یکی از انواع مشهور و پرطرفدار غذاهای سنتی ایرانی است که به دلیل طعم لذیذ و مغذی بودن آن، به عنوان یک پیش غذای مناسب و کامل شناخته می شود. این غذای خوش طعم و اشتهاآور، با استفاده از مواد اولیه ساده و در دسترس، به سادگی قابل تهیه و آماده سازی است. در ادامه، با دنبال کردن راهنمای گام به گام و مرحله به مرحله طرز تهیه دلمه قارچ در وبلاگ آموزشی مامان جون، می توانید این غذای خوشمزه را به طور کامل و تخصصی فرا بگیرید و لذت بردن از طعم منحصربه فرد آن را تجربه کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
قارچ۵ عدد بزرگ
سفیده تخم مرغ۳ عدد
ژامبون⅓ پیمانه
جعفری۲ قاشق غذاخوری
سیر۲ حبه
پنیر پیتزابه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دلمه قارچ به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه دلمه قارچ مجلسی، ابتدا قارچ ها را شسته و خشک می کنیم. سپس ساقه آن ها را جدا کرده و به صورت بسیار ریز خرد می کنیم. جعفری را نیز شسته و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی خارج شود. سپس روی تخته گوشت ریز ساطوری می کنیم.

مرحله 2

ژامبون را نیز به صورت بسیار ریز خرد کرده و همراه با جعفری در یک کاسه مناسب می ریزیم. قارچ خرد شده را به این مخلوط اضافه کرده و هم می زنیم تا ترکیب و یکدست شوند. سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کرده و به مخلوط اضافه می کنیم.

مرحله 3

پنیر پیتزا را نیز به سفیده تخم مرغ اضافه کرده و هم می زنیم تا بافت سفیده تخم مرغ از لختگی خارج شود. پوست سیر ها را جدا کرده و به صورت ریز نگینی خرد می کنیم. سپس در تابه ای روی حرارت ملایم، مقداری روغن ریخته و سیر را تفت می دهیم تا عطر آن آزاد شود.

مرحله 4

مخلوط ژامبون را به سیر اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا مواد سرخ شوند. سپس مواد داخل قارچ را از روی حرارت برداشته و مقداری از آن را درون کلاهک قارچ می ریزیم و پر می کنیم. مخلوط سفیده تخم مرغ و پنیر پیتزا را نیز روی قارچ ها اضافه می کنیم.

مرحله 5

فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار داده و اجازه می دهیم کاملا گرم شود. سپس روی قارچ ها را با پنیر پیتزا می پوشانیم و آن ها را در سینی فر قرار داده و در طبقه وسط فر می گذاریم. اجازه می دهیم دلمه قارچ به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود و پنیر آب شود.

مرحله 6

در صورت نیاز، گریل را روشن می کنیم تا پنیر پیتزا طلایی و خوشرنگ شود. پس از گذشت ۳ دقیقه، سینی را از فر خارج کرده و دلمه های قارچ را در ظرف مورد نظر قرار می دهیم. سپس با مقداری جعفری خرد شده تزئین کرده و همراه با سس دلخواه سرو می کنیم.