یک ماه پیش

نکات و دستور پخت دونات سیب زمینی به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت دونات سیب زمینی به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

دونات سیب زمینی یکی از انواع پیش غذاهای محبوب و پرطرفدار در سطح بین المللی محسوب می‌شود که با استفاده از ترکیب مواد اولیه متنوع و متفاوت تهیه و طبخ می‌گردد. این پیش غذای خوشمزه و لذیذ، از محبوبیت قابل توجهی در میان علاقه‌مندان به غذاهای خاص و خوش‌طعم برخوردار است. جهت مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله نحوه تهیه دونات سیب زمینی، لطفاً به وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه فرمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد سفید۵۰۰ گرم
پودر شیر خشک۵۰ گرم
خمیر مایه فوری۱۰ گرم
سیب زمینی۲۵۰ گرم
شکر۲۵۰ گرم
کره گیاهی مارگارین۱۰۰ گرم
نمک۷۵ گرم
زرده تخم مرغ۴ عدد
آب یا شیر سرد۱۰۰ میلی لیتر
روغن مایعبه مقدار کافی

دونات سیب زمینی به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه دونات سیب زمینی خوشمزه، ابتدا سیب زمینی را می شوییم و در یک قابلمه مناسب قرار می دهیم. سپس آب اضافه می کنیم تا سیب زمینی را بپوشاند و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم. پس از ۴۵ دقیقه، سیب زمینی کاملا پخته و مغز آن نرم می شود.

مرحله 2

در ادامه، آرد، شکر، پودر شیر خشک و خمیر مایه فوری را در یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم. سپس زرده تخم مرغ را به این مخلوط اضافه می کنیم. پس از ۴۵ دقیقه، سیب زمینی را از قابلمه خارج کرده و پوست آن را جدا می کنیم.

مرحله 3

سیب زمینی را با گوشتکوب کاملا پوره می کنیم و اجازه می دهیم خنک شود. سپس به مخلوط آرد اضافه می کنیم. آب یا شیر سرد را به آرام به مخلوط اضافه کرده و ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف به دست آید.

مرحله 4

مارگارین را به تکه های کوچک تقسیم کرده و همراه با نمک به خمیر اضافه می کنیم. سپس خمیر را روی سطح آرد پاشی شده قرار داده و به مدت ۱۰ دقیقه خوب ورز می دهیم. خمیر را در کاسه قرار داده و با کیسه فریزر می پوشانیم تا به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند.

مرحله 5

پس از استراحت، خمیر را روی سطح کار قرار داده و با وردنه باز می کنیم. سپس با قالب دلخواه کاتر زده و با سر ماسوره قیف درون آن را حفره ایجاد می کنیم. دونات ها را با کیسه فریزر پوشانده و به مدت ۳۰ دقیقه دیگر استراحت می دهیم.

مرحله 6

در ادامه، یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار داده و تا اندازه ای که دونات ها درون آن شناور بمانند روغن می ریزیم. پس از گرم شدن روغن، دونات ها را درون تابه قرار داده و اجازه می دهیم کاملا سرخ شوند. سپس آنها را برمی گردانیم تا طرف دیگرشان نیز سرخ و طلایی شود.

مرحله 7

در نهایت، دونات های سیب زمینی را روی دستمال حلوه ای قرار داده تا روغن اضافی آنها کشیده شود. سپس در ظرف مورد نظر قرار داده و سرو می کنیم. نوش جان!