یک ماه پیش

نکات و دستور پخت کیک شیفون به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کیک شیفون به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

کیک شیفون ساده یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی محسوب می‌شود که به دلیل بافت نرم و متخلخل آن، برای پوشش کردن با انواع خامه بسیار مناسب است. این کیک سبک و لطیف، یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین دسرهای جهانی به شمار می‌آید. برای آشنایی با مراحل تهیه کیک شیفون ساده به صورت کامل و گام به گام، همراه وبلاگ آموزشی مامان جون باشید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
تخم مرغ۴ عدد
آرد۱ و ¼ پیمانه
شکر۱ پیمانه سرخالی
روغن مایع¼ پیمانه
شیر¼ پیمانه
عصاره وانیل⅓ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری

کیک شیفون به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه کیک شیفون لذیذ، ابتدا تخم مرغ ها را همراه با شکر و عصاره وانیل در یک کاسه مناسب مخلوط کرده و به مدت 10 دقیقه با همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا کرم رنگ و کشدار شود.

مرحله 2

سپس روغن مایع و شیر را به مخلوط اضافه کرده و هم می زنیم. آرد و بیکینگ پودر را نیز به تدریج به مخلوط اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی مخلوط می کنیم تا بافت یکدست و یکنواخت شود.

مرحله 3

فر را با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کرده و قالب را با کاغذ روغنی می پوشانیم. مایه کیک را درون قالب ریخته و با چرخاندن یک سیخ چوبی، هوا و حباب های اضافی را از بین می بریم.

مرحله 4

قالب را در طبقه میانی فر قرار داده تا کیک به مدت 40 تا 50 دقیقه کاملا بپزد. پس از خنک شدن کامل، کیک را از قالب خارج کرده و روی توری برمی گردانیم. در نهایت کیک را برش زده و همراه با چای سرو می کنیم.