یک ماه پیش

نکات و دستور پخت حلوا رولی به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت حلوا رولی به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

حلوای رولی، که گاهی به آن با عنوان حلوای میکادو نیز اشاره می شود، یکی از انواع حلواهای سنتی و لذیذ ایرانی است. این حلوا به طور معمول برای پذیرایی در مراسم ختم مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه با همراهی وبلاگ آموزشی مامان جون، طرز تهیه کامل و مرحله‌به‌مرحله این حلوای خوشمزه را مشاهده خواهید کرد. این راهنمای جامع به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید این حلوای سنتی را به نحو احسن در منزل تهیه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد سفید۲ پیمانه
روغن جامد۱ پیمانه
کره۱۰۰ گرم
نان میکادوبه مقدار کافی
شکر۱ و نیم پیمانه
آب۱ پیمانه
گلاب½ پیمانه
پودر هل½ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری

حلوا رولی به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه حلوای رولی خوشمزه، ابتدا یک قابلمه مناسب را انتخاب می کنیم. سپس شکر را همراه با آب به قابلمه اضافه کرده و آن را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا شکر کاملاً در آب حل شود.

مرحله 2

پس از آن، پودر هل، زعفران و گلاب را به قابلمه اضافه می کنیم. سپس شیره را مخلوط کرده و به مدت 10 دقیقه می گذاریم تا بجوشد. در این زمان، یک قابلمه دیگر را انتخاب کرده و آرد را درون آن الک می کنیم.

مرحله 3

در ادامه، روغن و کره را به آرد اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا گلوله های آرد باز شوند. سپس این مخلوط را روی حرارت قرار داده و به مدت 30 دقیقه مدام هم می زنیم تا حلوا به رنگ دلخواه برسد.

مرحله 4

حال، شیره حلوا را به آرامی روی آن ریخته و تند تند هم می زنیم تا حلوا جمع شود. در نهایت، با روش گهواره ای، حلوا را در قابلمه تکان می دهیم تا منسجم شود.

مرحله 5

سپس، نان میکادو را روی سطح کار قرار داده و مقداری آب روی آن اسپری می کنیم. در ادامه، حلوای داغ را روی نان میکادو ریخته و با پالت آن را به همه قسمت های نان پخش می کنیم. سپس نان میکادو را محکم رول کرده و درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله 6

پس از 3 ساعت که حلوای رولی در یخچال استراحت کرده و خودش را گرفته است، آن را از یخچال خارج کرده و به اندازه دلخواه برش می زنیم. در نهایت، رولت های حلوا را درون ظرف مورد نظر چیده و سرو می کنیم.