یک ماه پیش

نکات و دستور پخت جوجه کباب یونانی رستورانی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت جوجه کباب یونانی رستورانی با طعم بسیار عالی

جوجه کباب یونانی، یکی از انواع غذاهای سنتی و محبوب در کشور یونان است که به دلیل طعم بی‌نظیر و تنوع مواد اولیه مورد استفاده در آن، به یکی از محبوب‌ترین غذاهای این کشور تبدیل شده است. این نوع جوجه کباب با استفاده از مواد و روش‌های آماده‌سازی خاص خود، طعمی بسیار خوشمزه و لذیذ به دست می‌آورد که موجب طرفداری بسیاری از افراد در سراسر جهان شده است. در ادامه با مطالعه مرحله به مرحله طرز تهیه جوجه کباب یونانی در وبلاگ آموزشی مامان جون، می‌توانید با این غذای خوشمزه و سنتی آشنا شوید و آن را به راحتی در منزل خود تهیه کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سینه مرغ مکعبی خرد شده۱ عدد
ماست چکیده ترجیحا موسیر باشد۲ قاشق غذا خوری
سیر رنده شده۲ حبه
پوست لیمو ترشنصف قاشق مربا خوری
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
روغن زیتون۲ تا ۳ قاشق غذا خوری
خامه صبحانه۲ قاشق چای خوری
سس مایونز۱ قاشق غذا خوری
جعفری ریز خرد شده۳ قاشق غذا خوری
پیاز خلالی۱ عدد
کره نرم یا ذوب شده۱ قاشق غذا خوری

جوجه کباب یونانی رستورانی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

ابتدا برای طرز تهیه جوجه کباب یونانی به روش رستورانی، برش‌های مرغ را از شب قبل مرینیت کنید تا مزه‌دار شوند. برای جوجه کباب یونانی، فیله‌های مرغ را در اندازه‌های دلخواه برش بزنید و در یک ظرف بریزید. سپس نمک را به آن‌ها اضافه کنید و با هم مخلوط کنید.

مرحله 2

پیاز را پوست بگیرید، تمیز بشویید و به شکل خلالی خرد کنید. پیاز را به برش‌های مرغ اضافه کنید و هم بزنید. درب ظرف را ببندید و آن را در یخچال قرار دهید تا استراحت کند. بعد از دو تا سه ساعت، ظرف را از یخچال بیرون بیاورید.

مرحله 3

خلال پیازها را از مخلوط جدا کنید. این کار باعث می‌شود که مواد مرینیت به پیاز نچسبند. اگر فرصت کافی ندارید، پیازها را همراه با بقیه مواد مرینیت اضافه کنید.

مرحله 4

سیر را پوست بگیرید و با رنده ریز رنده کنید. سیر را به برش‌های مرغ اضافه کنید و خوب هم بزنید تا عطر سیر به خورد مرغ‌ها برود. سپس ماست چکیده را روی مواد بریزید و با هم ترکیب کنید تا همه مرغ‌ها به ماست آغشته شوند.

مرحله 5

جعفری را پاک کنید، تمیز بشویید و ریز و خرد کنید. جعفری را روی مرغ‌ها بریزید و با هم ترکیب کنید. لیمو ترش را تمیز بشویید، پوست آن را با رنده ریز رنده کنید و به برش‌های مرغ اضافه کنید.

مرحله 6

لیمو ترش را از وسط برش دهید و آب آن را بگیرید. مقداری از آب لیمو ترش را روی مرغ‌ها بریزید و با هم مخلوط کنید. نمک و فلفل سیاه را به مواد اضافه کنید و با هم ترکیب کنید. سپس روغن زیتون را روی مواد بریزید و هم بزنید.

مرحله 7

خامه صبحانه را به مرغ‌ها اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً به خورد آن‌ها برود. سس مایونز را روی مواد بریزید و خوب با هم مخلوط کنید. کره را در بن‌ماری ذوب کنید و به مرغ‌ها اضافه کنید. همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید.

مرحله 8

ظرف مواد را با پلاستیک بپوشانید و آن را از شب تا صبح در یخچال قرار دهید تا مرغ‌ها مزه‌دار شوند و عطر و طعم همه مواد به خورد آن‌ها برود.

مرحله 9

برش‌های مرغ‌ را از یخچال بیرون بیاورید و به سیخ بکشید. روی منقل کباب کنید و هر چند دقیقه یک بار سیخ‌ها را بچرخانید تا کباب‌ها خوب بپزند و آب‌دار شوند. یا جوجه‌ها را با سیخ چوبی در تابه قرار دهید و خوب سرخ کنید.

مرحله 10

گوجه‌ها را تمیز بشویید و دو طرف آن‌ها را با یک چاقوی تیز ۴ برش بزنید تا در هنگام کباب کردن از سیخ نریزند. گوجه‌ها را به سیخ بکشید و هر دو طرف آن‌ها را نمک بپاشید. روی منقل کباب کنید تا خوب مغز پخت شوند.

مرحله 11

جوجه‌ کباب یونانی را داخل یک ظرف مناسب بریزید و گوجه‌های کبابی را هم در کنار آن بچینید. با چند برگ نعناع و گشنیز و ریحان تازه تزئین کنید. همراه با پلو زعفرانی و گوجه کبابی و فلفل و ریحان تازه و سالاد و انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.