یک ماه پیش

نکات و دستور پخت کیک پسته ای به روش خانگی و طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کیک پسته ای به روش خانگی و طعم بسیار عالی

کیک پسته یکی از محبوب‌ترین و خوش‌طعم‌ترین اقسام کیک‌ها در میان علاقه‌مندان به شیرینی‌های سنتی و کلاسیک است. این کیک دارای بافتی نرم و لطیف با عطر و طعمی فوق‌العاده می‌باشد که آن را به گزینه‌ای بسیار مطلوب و پرطرفدار در میان مصرف‌کنندگان تبدیل کرده است. ویژگی‌های منحصربه‌فرد کیک پسته، امکان تهیه و استفاده آسان و سریع از آن را فراهم آورده است. در ادامه به طور دقیق و گام به گام به شرح کامل طرز تهیه این کیک خوشمزه و پرطرفدار خواهیم پرداخت تا خوانندگان عزیز بتوانند با مراحل آماده‌سازی آن به طور کامل آشنا شوند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
تخم مرغ درشت۳ عدد
پودر وانیلنصف قاشق چای خوری
شیرنصف پیمانه
پودر پسته۱ پیمانه
شکر۱ پیمانه
روغن مایعنصف پیمانه
آرد شیرینی پزی۱ و نیم پیمانه
بکینگ پودر۱ و نیم قاشق چای خوری
پودر هل _ هل سابیده شده۸/۱ قاشق چای خوری _ ۲ عدد

کیک پسته ای به روش خانگی و طعم بسیار عالی

مرحله 1

ابتدا تخم مرغ‌ها را در یک ظرف بریزید و بعد شکر و وانیل را به آن اضافه کنید و به مدت ۶ دقیقه با دور تند همزن هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند و بافت مخلوط کرم رنگ و کشدار شود، سپس با لیسک اطراف ظرف را دورگیری کنید.

مرحله 2

سپس شیر را به ترکیب مواد اضافه کنید و به مدت ۳۰ ثانیه با همزن برقی هم بزنید تا با مواد مخلوط شود و بعد روغن مایع را اضافه کنید و به مدت ۳۰ ثانیه دیگر با همزن هم بزنید تا با مواد ترکیب شود و بافت مخلوط تشکیل شده یکدست و صاف شود.

مرحله 3

بعد در یک ظرف دیگر آرد را الک کنید تا بافت آن سبک و یکدست شود بعد بکینگ پودر و پودر هل را به آن اضافه کنید و کاملا با هم ترکیب کنید و دوباره الک کنید تا بافت آن‌ها یکدست شود و سپس ترکیب آرد را کم‌کم به مخلوط اضافه کنید.

مرحله 4

بعد مخلوط را با لیسک در یک جهت و به شکل دورانی هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند و بافت خمیر نرم و یکدست شود بعد پودر پسته را به مخلوط اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا خوب با هم ترکیب شوند و بافت خمیر یکنواخت شود.

مرحله 5

سپس در کف قالب مورد نظر کاغذ روغنی قرار دهید و بعد مایه خمیر را داخل قالب بریزید و قالب را به آرامی دو بار به سطح بکوبید تا حباب‌های داخل خمیر خارج شود و بعد روی سطح خمیر را به دلخواه خودتان با مقداری مغز پسته تزئین کنید.

مرحله 6

بعد قالب را در طبقه وسط فر که از ۱۵ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای فر را روی ۱۷۵ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه اجازه دهید تا کیک بپزد، دقت کنید در ۳۰ دقیقه اول در فر را باز نکنید چون پف کیک می‌خوابد.

مرحله 7

سپس با یک سیخ چوبی یا خلال دندان تست کنید و سیخ چوبی را در کیک فرو کنید و بیرون بیاورید، اگر از مواد خمیر چیزی به آن نچسبید یعنی کیک پخته شده و آماده است، بعد قالب را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود.

مرحله 8

بعد از سرد شدن کیک، با چاقو کناره‌های کیک را از قالب جدا کنید و قالب را برگردانید و کیک را خارج کنید و کاغذ روغنی را از کیک جدا کنید و بعد کیک را در ظرف مناسب قرار دهید و روی کیک را به دلخواه با شکلات صبحانه یا عسل رومال کنید.

مرحله 9

سپس سطح کیک را با پودر پسته، پودر نارگیل، خرده‌های گردو، خلال بادام، خرده‌های مغز فندق و کنجد تزئین کنید و بعد کیک پسته را در شکل و اندازه‌های دلخواه برش بزنید و در ظرف مناسب قرار دهید و همراه با چای یا قهوه سرو کنید.