یک ماه پیش

نکات و دستور پخت نان کدو حلوایی به روش مجلسی و طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت نان کدو حلوایی به روش مجلسی و طعم بسیار عالی

نان کدو حلوایی یک نوع نان سنتی و بین المللی با طعمی خاص و فوق العاده است که معمولاً برای مناسبت های خاص و جشن های مختلف تهیه می شود. این نوع نان دارای ویژگی های منحصر به فردی است که آن را از سایر انواع نان های سنتی متمایز می کند. در ادامه، با پیروی از راهنمای مرحله به مرحله و جزئیات کامل موجود در وبلاگ آموزشی مامان جون می توانید طرز تهیه این نان خوشمزه را به طور کامل فرا بگیرید و آن را در مناسبت های ویژه خود سرو کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آردحدود ۳۵۰ گرم
شیر۶۰ گرم
آب۶۰ گرم
کره۲۵ گرم
تخم مرغ۱ عدد
خمیر مایه فوری۴ گرم
شکر۲۵ گرم
نمک۴ گرم
پوره کدو حلوایی۱۲۰ گرم
شکر سفید۲ قاشق غذاخوری
کره۲۰ گرم
دارچین۱ قاشق چایخوری
مغز گردو۴ قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ۲ عدد
شیر۲ قاشق غذاخوری

نان کدو حلوایی به روش مجلسی و طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه نان کدو حلوایی خوشمزه، ابتدا تخم مرغ را همراه با شکر، شیر، آب، نمک، پوره کدو حلوایی و خمیر مایه فوری در یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم. توجه داشته باشید که خمیر مایه باید سالم باشد.

مرحله 2

سپس، مواد را با همزن دستی مخلوط می کنیم تا بافت یکدست شود. سپس، آرد را به تدریج اضافه و با لیسک مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیف جمع شود که به دست نچسبد. ممکن است مقدار آرد مصرفی کمی بیشتر یا کمتر باشد.

مرحله 3

پس از جمع شدن خمیر، آن را به مدت 10 دقیقه ورز می دهیم. سپس، کره را به آن اضافه کرده و 5 دقیقه دیگر ورز می دهیم تا کره به طور کامل جذب خمیر شود. در ادامه، یک کاسه مناسب را با روغن چرب می کنیم.

مرحله 4

حالا خمیر را چونه گرفته و درون کاسه قرار می دهیم. سپس، روی آن را با سلفون می پوشانیم و به مدت 40 دقیقه استراحت می دهیم. پس از این زمان، پف خمیر را با دست گرفته و آن را به 8 قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

مرحله 5

در این مرحله، مواد میانی شامل شکر، مغز گردو، پودر دارچین و کره را با هم ترکیب می کنیم. سپس، خمیرها را با دست باز کرده و مقداری از مواد میانی را داخل هر کدام قرار می دهیم. در ادامه، خمیرها را به شکل گرد یا اشکی شکل می دهیم.

مرحله 6

حالا، سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و خمیرها را به شکل دلخواه روی سینی در کنار هم قرار می دهیم. سپس، روی آنها را با پلاستیک چرب شده می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت یک ساعت استراحت کنند تا حجیم شوند.

مرحله 7

پس از گذشت این زمان، مواد رومال را ترکیب کرده و روی خمیرها را رومال می کنیم. در صورت تمایل، می توانیم با چاقو طرح دلخواه خود را روی خمیرها ایجاد کنیم. سپس، فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم گرم شود.

مرحله 8

پس از گرم شدن فر، سینی را درون آن قرار داده و اجازه می دهیم نان به مدت 30 تا 35 دقیقه بپزد. پس از اتمام پخت، فر را خاموش کرده و چند دقیقه گریل را روشن می کنیم تا روی نان طلایی شود. سپس، نان را از فر خارج می کنیم.