یک ماه پیش

نکات و دستور پخت خورش کدو سبز مجلسی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت خورش کدو سبز مجلسی با طعم بسیار عالی

خورش کدو سبز یکی از غذاهای سنتی و معروف آشپزی ایرانی است که در تهیه آن می توان از گوشت مرغ یا گوشت قرمز استفاده کرد. این خورش علاوه بر طعم مطبوع و بی نظیر، از ارزش غذایی بالایی نیز برخوردار است. در ادامه، شما می توانید با مطالعه مرحله به مرحله روش تهیه کامل خورش کدو سبز، به آموزش جامع و تصویری آن در وبلاگ آموزشی مامان جون دسترسی پیدا کنید و با فرایند پخت این غذای خوشمزه آشنا شوید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
کدو سبز۴ عدد
گوجه فرنگی۴ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
گوشت خورشتی۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد بزرگ
غوره (اختیاری)۱ فنجان
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

خورش کدو سبز مجلسی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه خورش کدو سبز مجلسی، ابتدا پیاز را به صورت نگینی یا خلالی نازک خرد می کنیم. سپس در یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم، پیاز را همراه با چند قاشق روغن مایع تفت می دهیم تا سبک شود. در این مرحله، زردچوبه و فلفل سیاه را اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا عطر ادویه ها خارج شود. سپس گوشت خورشتی را خرد کرده و به قابلمه می افزاییم. تکه های گوشت را همراه با پیاز چند دقیقه تفت می دهیم تا تغییر رنگ داده و کمی سرخ شوند. در ادامه، رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا به طور کامل سرخ شود.

مرحله 2

پس از آن، 2 تا 3 لیوان آب به قابلمه اضافه کرده و حرارت را روی بیشترین درجه قرار می دهیم تا آب جوش بیاید. زمانی که آب شروع به جوشیدن کرد، حرارت را کم کرده و اجازه می دهیم گوشت 45 دقیقه تا یک ساعت بپزد. در همین حین، پوست کدو سبزها را جدا کرده و به صورت ورقه ای طولی برش می زنیم. سپس در یک تابه مناسب روی حرارت، مقداری روغن اضافه کرده و کدوها را سرخ می کنیم.

مرحله 3

پس از اینکه گوشت خورشت به طور کامل پخت، کدو سبزهای سرخ شده را به قابلمه اضافه می کنیم. همچنین گوجه فرنگی ها را از وسط نصف کرده و به همراه مقداری نمک و غوره به خورش اضافه می کنیم. در صورت عدم دسترسی به غوره، می توان مقداری آبلیمو یا آبغوره به خورش اضافه کرد. در نهایت، پس از اینکه خورش جا افتاد، آن را در ظرف مورد نظر سرو می کنیم.