یک ماه پیش

نکات و دستور پخت پیراشکی اسفناج به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت پیراشکی اسفناج به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

پیراشکی اسفناج یکی از انواع غذاهای لذیذ و ساندویچی محسوب می‌شود که معمولاً به عنوان پیش‌غذا سرو می‌گردد. این غذای خوشمزه و پرطرفدار، دارای ترکیبی از خمیر نان و روکش اسفناج است که طعم و بافت بسیار مطلوبی را به وجود می‌آورد. در ادامه با مراجعه به وبلاگ آموزشی مامان جون، می‌توانید دستورالعمل کامل و گام به گام طرز تهیه پیراشکی اسفناج را مشاهده نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آب گرم۱٫۵ لیوان
روغن مایع¼ لیوان
نمک۱ قاشق مرباخوری
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
آردبه مقدار کافی
اسفناج۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد متوسط
عدس۱ لیوان
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

پیراشکی اسفناج به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه پیراشکی اسفناج خوشمزه، ابتدا عدس را شسته و در یک قابلمه حاوی آب قرار می دهیم. سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار داده و اجازه می دهیم عدس به مدت 30 دقیقه بجوشد تا کاملاً پخته شود.

مرحله 2

برای تهیه خمیر پیراشکی، آب گرم را در یک کاسه مناسب می ریزیم و سپس روغن مایع، نمک و بکینگ پودر را به آن اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم. سپس آرد را 3 بار الک کرده و به تدریج به کاسه اضافه می کنیم و به ورز دادن ادامه می دهیم تا خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد، حاصل شود.

مرحله 3

در این مرحله، روی خمیر را با کیسه فریزر چرب شده می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت 15 دقیقه در دمای محیط استراحت کند. در این فاصله، اسفناج را شسته و به صورت درشت خرد کرده و به صورت بخارپز می پزیم. سپس پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و در تابه ای با مقداری روغن مایع تفت می دهیم تا کاملاً سرخ شود.

مرحله 4

زمانی که عدس پخته شد، آن را در ظرف مورد نظر می ریزیم و اجازه می دهیم آب اضافی خارج شود. سپس اسفناج بخارپز شده را به همراه عدس به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم. پس از خنک شدن مواد میانی، خمیر را به گلوله های یکسان تقسیم کرده و روی سطح کار به صورت نازک با وردنه پهن می کنیم.

مرحله 5

در این مرحله، مقداری از مواد میانی خنک شده را روی خمیر ریخته و یک سمت خمیر را روی سمت دیگر آن قرار می دهیم. سپس لبه های خمیر را با چنگال فشار می دهیم تا به هم بچسبند. در ادامه، روغن را در قابلمه ای مناسب روی حرارت ملایم قرار داده و پیراشکی ها را در آن سرخ می کنیم تا طلایی شوند.

مرحله 6

در نهایت، پیراشکی ها را از تابه خارج کرده و روی دستمال مخصوص روغن گیری قرار می دهیم تا روغن اضافی آنها کشیده شود. سپس پیراشکی ها را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.