یک ماه پیش

نکات و دستور پخت پوآچا شکم پر به روش ترکیه ای و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت پوآچا شکم پر به روش ترکیه ای و با طعم بسیار عالی

پوآچا شکم پر یکی از انواع نان های خوشمزه و بین المللی محسوب می‌شود که با استفاده از مواد و رسپی‌های متنوع تهیه می‌گردد. این نان ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که آن را به گزینه‌ای مناسب برای میان‌وعده‌ها تبدیل کرده است. در ادامه، با همراهی وبلاگ آموزشی مامان جون، آموزش کامل و مرحله‌به‌مرحله طرز تهیه پوآچا شکم پر را مشاهده خواهید کرد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
شیر ولرم۱ لیوان
آب ولرم۱ لیوان
تخم مرغ۲ عدد
روغن مایع۱ لیوان سرخالی
خمیر مایه خیس۱ پاکت
شکر۱ قاشق غذاخوری
نمک۲ قاشق مرباخوری
آرد۵ لیوان
گوجه فرنگی۳ عدد
فلفل سبز۳ عدد
پنیربه مقدار کافی
زرده تخم مرغ۱ عدد
کنجدبه مقدار کافی

پوآچا شکم پر به روش ترکیه ای و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه پوآچای خوشمزه و پرشکم، ابتدا شیر، آب ولرم، تخم مرغ، روغن مایع، خمیر مایه خیس، شکر و نمک را در یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم تا ترکیب و یکدست شوند.

مرحله 2

سپس آرد را درون الک ریخته و چند بار الک می کنیم، سپس آرد را به تدریج به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا خمیری نرم و یکدست به دست آید. خمیر را در یک کاسه چرب شده قرار داده و با پارچه تمیز می پوشانیم تا به مدت یک ساعت در دمای محیط استراحت کند.

مرحله 3

پس از این زمان، از خمیر چانه هایی به اندازه نارنگی جدا کرده و با کمک وردنه به شکل دایره باز می کنیم. سپس روی خمیر را به صورت عمودی دو برش ایجاد کرده و مقداری پنیر بین دو برش قرار می دهیم.

مرحله 4

سپس گوجه فرنگی و فلفل سبز را شسته و خرد کرده روی پنیر می ریزیم. یک طرف خمیر را به سمت دیگر طرف تا می زنیم تا وسط آن باز بماند. سپس طرف دیگر خمیر را به همین شکل روی طرف دیگر می بریم.

مرحله 5

سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و خمیرها را با فاصله درون آن قرار داده و روی آنها را می پوشانیم. اجازه می دهیم خمیرها به مدت 20 دقیقه در دمای محیط استراحت کنند تا حجیم شوند. سپس فر را با دمای 190 درجه سانتی گراد گرم می کنیم.

مرحله 6

پس از گذشت این زمان، روی خمیرها را با زرده تخم مرغ رومال کرده و مقداری کنجد روی آنها می پاشیم. سینی را در طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم پوآچاها کاملا پخته شوند.

مرحله 7

در صورت نیاز، می توان پس از پخت، گریل را روشن کرده تا پوآچاها طلایی و خوشرنگ شوند. در نهایت، سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کاملا خنک شوند، سپس سرو می کنیم.