یک ماه پیش

نکات و دستور پخت سالاد کلم یونانی مجلسی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت سالاد کلم یونانی مجلسی با طعم بسیار عالی

سالاد کلم یونانی یکی از انواع محبوب و متداول سالادهای کشور یونان است که با ترکیب مجموعه ای از سبزیجات تازه و طبیعی تهیه می گردد. این سالاد خوشمزه و ساده، علاوه بر طعم لذیذ، ارزش غذایی مناسبی نیز دارد و به عنوان یکی از گزینه های مطلوب در رژیم های غذایی سالم و متعادل محسوب می شود. در ادامه، آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه این سالاد یونانی را در وبلاگ آموزشی مامان جون مشاهده خواهید کرد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
کلم بروکلی۱ عدد
کلم بنفش۱ لیوان
هویج۱ لیوان
مغز بادام¼ لیوان
زغال اخته خشک (اختیاری)½ لیوان
ماست یونانی ساده½ لیوان
آب لیمو ترش تازه۲ قاشق غذاخوری
سرکه سیب (اختیاری)۱ قاشق غذاخوری
سس خردل یا مایونز۱ قاشق غذاخوری
پودر سیر۱ قاشق چایخوری
پودر پیاز۱ قاشق چایخوری
نمک دریا و فلفل سیاهبه مقدار کافی

سالاد کلم یونانی مجلسی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه سالاد کلم یونانی مجلسی، ابتدا کلم قرمز را به صورت رشته ای نازک خرد کرده و شسته می شود. سپس آب اضافی آن کاملا خارج می شود.

مرحله 2

در مرحله بعد، هویج شسته و پوست گرفته شده، سپس با رنده درشت رنده می شود. همچنین کلم بروکلی به صورت ریز خرد شده و آب اضافی آن خارج می شود.

مرحله 3

سپس مغز بادام به صورت درشت خرد شده و همراه با کلم بروکلی، کلم بنفش، هویج و زغال اخته در یک کاسه مناسب ترکیب می شوند.

مرحله 4

برای تهیه سس، ماست یونانی همراه با سس مایونز یا خردل در یک کاسه جداگانه مخلوط شده و آب لیمو ترش تازه به آن اضافه می شود. سپس سرکه سیب، پودر پیاز، پودر سیر، نمک و فلفل سیاه به سس اضافه و ترکیب می شوند.

مرحله 5

در نهایت، سس به سالاد کلم اضافه و خوب مخلوط می شود. سالاد کلم یونانی در یخچال قرار گرفته و به مدت 2 تا 3 ساعت نگهداری می شود تا مزه ها با هم ترکیب شوند. سپس سالاد کلم سرو می شود.