یک ماه پیش

نکات و دستور پخت بستنی معجون به روش مجلسی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت بستنی معجون به روش مجلسی با طعم بسیار عالی

بستنی معجون یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین انواع بستنی‌های موجود است که به دلیل وجود انواع مغزیجات و افزودنی‌های مغذی در آن، از ارزش غذایی بالایی نیز برخوردار است. این نوع بستنی را می‌توان به روش‌های متنوعی تهیه کرد و با استفاده از مواد اولیه متفاوت، طعم‌ها و بافت‌های متنوعی به آن بخشید. در ادامه، با همراهی وبلاگ آموزشی مامان جون، به بررسی مرحله‌به‌مرحله طرز تهیه این بستنی خوشمزه و مقوی خواهیم پرداخت تا با فرایند ساخت آن به طور کامل آشنا شوید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
شکر۳/۲ لیوان معادل ۱۵۰ گرم
ثعلب۲ قاشق چای خوری معادل ۱۰ گرم
خامه قنادی یا مخلوط خامه قنادی و خامه صبحانه۴۰۰ گرم
شیر پر چرب۱ لیتر
خرما درشت۵ عدد معادل ۵۰ گرم
مغزیجات۱۵۰ گرم معادل ۱ لیوان
موز۱ عدد

بستنی معجون به روش مجلسی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

ابتدا شیر پرچرب را که بهتر است از شیر محلی استفاده کنید داخل یک قابلمه بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا به مدت ۲۰ دقیقه بجوشد و بعد آن را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا در دمای محیط کاملا سرد شود.

مرحله 2

سپس شیر سرد شده را داخل میکسر بریزید و بعد موز را به آن اضافه کنید و با هم میکس کنید تا کاملا با هم مخلوط شوند، سپس مقداری خرما را که پوست آن‌‌ها را جدا کرده‌اید و هسته آن‌ها خارج کرده‌اید به شیر اضافه کنید و با هم میکس کنید.

مرحله 3

بعد مقداری مغز گردو، مغز پسته، مغز بادام و فندق را که مقدار آن‌ها به دلخواه و سلیقه خودتان بستگی دارد را به شیر اضافه کنید و میکس کنید تا کاملا با هم مخلوط شوند، می‌توانید از یکی از مغزها و یا ترکیب دو یا چند مغز باهم استفاده کنید.

مرحله 4

سپس شکر را با پودر ثعلب ترکیب کنید که پودر ثعلب در داخل شیر گلوله نشود و بعد داخل میکسر بریزید و با هم میکس کنید، با توجه به ذائقه خودتان می‌توانید مقداری پودر دارچین و کنجد هم به مخلوط اضافه کنید و کاملا با هم مخلوط کنید.

مرحله 5

بعد مواد بستنی را داخل یک ظرف فلزی با لبه‌های کوتاه بریزید می‌توانید از قالب‌های کیک پزی استفاده کنید و بعد به مدت تقریبا ۴۵ دقیقه در فریزر قرار دهید و بعد از این مدت از فریزر بیرون بیاورید و با لیسک یا قاشق، بستنی را هم بزنید.

مرحله 6

توجه کنید اگر مخلوط مواد در اطراف ظرف خوب گرفته بودند و سفت شده بودند که ۴۵ دقیقه زمان مناسبی است ولی اگر مواد بستنی در اطراف و کناره‌ها نبسته بود، دفعه‌های بعدی که بستنی را در فریزر قرار می‌دهید به مدت یک ساعت زمان دهید.

مرحله 7

این کار را ۸ بار باید انجام دهید و بستنی را داخل فریزر قرار دهید و بعد از ۴۵ دقیقه بیرون بیاورید و کاملا به هم بزنید، بارهای سوم به بعد بستنی سفت می‌شود و هم زدن آن با قاشق و لیسک سخت است و ممکن است که خوب با هم مخلوط نشوند.

مرحله 8

برای هم زدن بستنی می‌توانید از گوشتکوب برقی یا همزن برقی استفاده کنید، دفعه ششم که بستنی را از فریزر بیرون آوردید، مقداری خامه قنادی یا ترکیب خامه قنادی و خامه صبحانه را با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد و به مواد بستنی اضافه کنید.

مرحله 9

سپس خامه را با بستنی کاملا مخلوط کنید و بعد داخل یک ظرف در بسته بریزید و در فریزر قرار دهید، یعنی از بار ششم به بعد بستنی را داخل ظرف در بسته قرار دهید و در همان ظرف، بستنی را خوب هم بزنید و بعد داخل فریزر قرار دهید.

مرحله 10

هشتمین بار که بستنی را هم زدید و خوب مخلوط کردید، سطح آن را صاف کنید و مقداری شکلات چیپسی و مغزیجات مختلف روی آن بریزید و تزئین کنید و به مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت در فریزر قرار دهید تا بستنی کاملا خودش را بگیرد و سفت شود.

مرحله 11

بعد از آن بستنی معجون را از یخچال بیرون بیاورید و با اسکوپ، بستنی را در داخل ظرف‌های مناسب بریزید و با برش‌هایی از موز و آناناس و توت فرنگی تزئین کنید و به عنوان یک دسر خوش طعم و دلچسب برای پذیرایی و مهمانی‌ها سرو کنید.