یک ماه پیش

نکات و دستور پخت دسر قهوه به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت دسر قهوه به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

دسر قهوه یکی از انواع دسرهای پرطرفدار و محبوب در سطح بین‌المللی است که با دستورالعمل‌های متنوع و متفاوتی تهیه و آماده می‌شود. این دسر لذیذ و خوشمزه، طرفداران زیادی در میان علاقه‌مندان به انواع دسرها و شیرینی‌ها دارد. در ادامه با آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه و درست کردن دسر قهوه در وبلاگ آموزشی مامان جون همراه باشید تا با جزئیات بیشتری با نحوه تهیه این دسر محبوب آشنا شوید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
نشاسته ذرت⅓ پیمانه
شکر½ پیمانه
شیر پرچرب سرد۳ پیمانه
شکلات قهوه¾ پیمانه
عصاره وانیل۱ قاشق چایخوری
قهوه دم شده۱ لیوان
بیسکویت لیدی فینگربه مقدار کافی
پودر قهوهبه مقدار کافی

دسر قهوه به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه دسر قهوه به روش مجلسی، ابتدا نشاسته ذرت را همراه با شکر و شیر پرچرب در غذاساز مخلوط می کنیم تا مواد کاملاً ترکیب شوند. سپس مخلوط نشاسته را در ظرف پیرکس ریخته و روی حرارت غیرمستقیم بخار کتری به مدت 15 تا 20 دقیقه بنماری می کنیم تا به غلظت مطلوب برسد.

مرحله 2

در ادامه، شکلات قهوه را خرد کرده و به مخلوط نشاسته ذرت اضافه می کنیم و هم می زنیم. پس از ذوب شدن کامل شکلات، وانیل را اضافه کرده و هم می زنیم. سپس ظرف را از روی حرارت برداشته و با سلفون پوشانده و به مدت 1 ساعت در دمای محیط استراحت می دهیم.

مرحله 3

در مرحله بعد، بیسکویت های لیدی فینگر را در قهوه دم شده خیس کرده و در ظرف مناسب کنار هم می چینیم. سپس مقداری از مایه دسر قهوه را روی بیسکویت ها ریخته و پخش می کنیم. این فرایند را تا تکمیل ظرف ادامه می دهیم.

مرحله 4

در نهایت، پودر قهوه را درون الک ریخته و روی دسر الک می کنیم. ظرف را در یخچال به مدت 2 ساعت قرار داده تا آماده شود. در پایان، دسر قهوه را همراه با قهوه سرو می کنیم.