یک ماه پیش

نکات و دستور پخت کباب قشقایی به روش سنتی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کباب قشقایی به روش سنتی و با طعم بسیار عالی

کباب قشقایی به عنوان یکی از انواع کباب های سنتی و محبوب در میان غذاهای ایرانی شناخته می شود. این کباب با ترکیب طعم های متنوع و متعادل، جایگاه ویژه ای در میان طرفداران غذاهای خوشمزه و اصیل ایرانی دارد. در ادامه، با همراهی وبلاگ آموزشی مامان جون، روش کامل و مرحله به مرحله تهیه این کباب خوشمزه ارائه خواهد شد تا علاقه مندان بتوانند با دستور پخت دقیق و اصولی آن، این غذای سنتی را در منزل خود تهیه و از طعم بی نظیر آن لذت ببرند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
گوشت و دنبه گوسفندی۱ کیلو گرم
آب جوش۵ پیمانه
روغن و کره محلی۱ پیمانه
نان لواش محلی۳ عدد
پیاز۲ عدد
نمک۱ قاشق مرباخوری
فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری

کباب قشقایی به روش سنتی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه کباب قشقایی خوشمذه، ابتدا گوشت را به صورت تکه های مکعبی یکسان مانند کباب چنجه خرد می کنیم. سپس، گوشت های خرد شده را در یک قابلمه مناسب قرار داده و آب جوش را به آن اضافه می کنیم.

مرحله 2

قابلمه را روی حرارت زیاد قرار داده و اجازه می دهیم آب شروع به جوشیدن کند. پس از ۱۰ دقیقه، کف روی گوشت ها را با کفگیر برداشته و دور می ریزیم تا بوی و طعم زهم گوشت و دنبه ها کاملا از بین برود.

مرحله 3

در این مرحله، به اندازه کافی نمک و فلفل سیاه به گوشت اضافه می کنیم. سپس، حرارت را کم کرده و درب قابلمه را می بندیم تا آب گوشت کاملا کشیده شود و گوشت ها به خوبی بپزند.

مرحله 4

زمانی که آب اضافی گوشت کاملا تبخیر شد، گوشت ها را از قابلمه خارج می کنیم. سپس، روغن محلی و کره محلی را در یک تابه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کاملا ذوب شوند.

مرحله 5

در ادامه، نان های محلی را خرد کرده و در روغن سرخ می کنیم. سپس، تکه های گوشت را در روغن و کره محلی اضافه کرده و تفت می دهیم تا کاملا سرخ شوند.

مرحله 6

پس از اینکه تکه های گوشت و دنبه کاملا سرخ شدند، آنها را از تابه خارج کرده و روی نان های سرخ شده قرار می دهیم. در نهایت، کباب را با دور چین دلخواه و به سلیقه خود با نان یا برنج سرو می کنیم. نوش جان