یک ماه پیش

نکات و دستور پخت خورش پرتقال مجلسی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت خورش پرتقال مجلسی و با طعم بسیار عالی

خورشت پرتقال یکی از بی نظیرترین و منحصربفردترین خورش های سنتی و اصیل ایرانی محسوب می‌شود که با بهره‌گیری از ترکیبات و مواد اولیه متنوع و خاص تهیه و طبخ می‌گردد. این خورشت لذیذ و دلنشین، علاوه بر طعم و مزه بی‌نظیر، جلوه‌ای دیدنی و چشم‌نواز نیز دارد. برای آشنایی با روش کامل و گام به گام تهیه این خورش سنتی ایرانی، همراه وبلاگ آموزشی مامان جون باشید تا تمامی مراحل و نکات مهم را به تفصیل مشاهده و فرا بگیرید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
پرتقال۲ عدد بزرگ
آب‌ پرتقال۲ پیمانه
پیاز۲ عدد
آرد۲ قاشق سوپخوری
سینه مرغ۴۰۰ گرم
خلال پسته۵۰ گرم
شکر۲ قاشق سوپخوری
زعفران دم کرده۲ قاشق سوپخوری
نمکبه مقدار کافی

خورش پرتقال مجلسی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه خورش پرتقال مجلسی، ابتدا سینه مرغ را به صورت تکه های ریز برش می زنیم. سپس پوست پیاز را جدا کرده، آن را می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. یک قابلمه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله 2

در ادامه، کره را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم تا کره کاملا ذوب شود. سپس پیاز را درون تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. پس از آن، سینه مرغ را به پیاز اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله 3

در این مرحله، زعفران دم کرده را به سینه مرغ اضافه کرده و مخلوط می کنیم. سپس آب پرتقال تازه را به همراه شکر به سینه مرغ اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا ذرات شکر حل شود. در ادامه، آرد را درون مقداری آب سرد حل کرده و به قابلمه حاوی سینه مرغ اضافه می کنیم.

مرحله 4

حالا آرد را هم می زنیم تا گلوله نشود و سپس نمک خورش را اندازه می کنیم. درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم سینه مرغ کاملا پخته شود.

مرحله 5

در این مرحله، پوست اولیه و ثانویه پرتقال را جدا کرده و فیله پرتقال را خرد می کنیم. زمانی که سینه مرغ به طور کامل پخت، فیله های پرتقال را به خورش اضافه کرده و پس از گذشت ۲ تا ۳ دقیقه حرارت را خاموش می کنیم.

مرحله 6

در نهایت، خورش پرتقال را درون ظرف مورد نظر می ریزیم و مقداری خلال پسته را به عنوان تزئین روی آن اضافه می کنیم. این خورش پرتقال مجلسی را همراه با پلو زعفرانی سرو می کنیم. میزان شکر خورش پرتقال بسته به نوع سلیقه است.