یک ماه پیش

نکات و دستور پخت سرویسی گوشت بازاری با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت سرویسی گوشت بازاری با طعم بسیار عالی

سرویسی گوشت یکی از غذاهای سنتی و محبوب در ایران است که از گذشته تا به امروز طرفداران بسیاری دارد. این ساندویچ خوشمزه با طعم های متنوعی تهیه می شود و به عنوان یکی از میان وعده های محبوب و لذیذ در میان مردم شناخته شده است. در این مقاله قصد داریم به طور کامل و مرحله به مرحله شیوه تهیه سرویسی گوشت را برای شما آموزش دهیم تا بتوانید این غذای سنتی و پرطرفدار را در منزل خود تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
گوشت گوساله۵۰۰ گرم
پیاز۲ عدد بزرگ
آب لیمو ترش تازه۲ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
گوجه فرنگی۴ عدد
نمک و روغنبه مقدار کافی

سرویسی گوشت بازاری با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه یک سرویس گوشت خوشمذه، ابتدا گوشت گوساله را به قطعات کوچک و یکنواخت خرد می کنیم. سپس پوست پیاز را جدا کرده و آن را با رنده ریز رنده می کنیم.

مرحله 2

پیاز رنده شده را همراه با فلفل سیاه، نمک و آب لیمو ترش تازه به گوشت گوساله اضافه و مخلوط می کنیم. پس از آن، گوشت را با سلفون پوشانده و به مدت 12 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا طعم دار شود.

مرحله 3

پس از این مدت، گوشت طعم دار شده را از یخچال خارج کرده و در یک تابه با حرارت مالیم قرار می دهیم. سپس مقداری روغن مایع به تابه اضافه می کنیم تا گرم شود.

مرحله 4

حال گوشت و پیاز را در تابه ریخته و حرارت را زیاد می کنیم تا آب گوشت کاملا تبخیر شود. زمانی که گوشت کمی سرخ شد، نصف لیوان آب به آن اضافه و درب تابه را می بندیم تا گوشت کاملا پخته و نرم شود.

مرحله 5

در این مرحله، گوجه فرنگی ها را شسته، پوست آن ها را جدا کرده و به صورت ریز خرد می کنیم. زمانی که گوشت پخت، گوجه فرنگی را به آن اضافه می کنیم.

مرحله 6

سپس حرارت را دوباره زیاد کرده و اجازه می دهیم گوجه فرنگی پخته و آب اضافی آن تبخیر شود. در نهایت، پس از 15 دقیقه، حرارت را خاموش کرده و مواد را درون نان باگت همراه با خیار شور و کلم سرو می کنیم.