یک ماه پیش

نکات و دستور پخت فیله استریپس مخصوص با طعم و رنگ بسیار عالی

نکات و دستور پخت فیله استریپس مخصوص با طعم و رنگ بسیار عالی

فیله استریپس به عنوان یکی از انواع محبوب و پرطرفدار غذاهای سرخ شده در دسته بندی غذاهای فست فودی قرار می گیرد. این نوع غذا به دلیل طعم لذیذ و خوشمزه خود، بسیار مورد توجه و استقبال افراد قرار دارد. در ادامه، با همراهی وبلاگ آموزشی مامان جون، آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فیله استریپس را مشاهده خواهید کرد تا بتوانید این غذای خوشمزه را به طور کامل و با دقت فراوان در منزل خود تهیه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
فیله مرغ۱۲ عدد
سس خردل۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۱ قاشق غذاخوری
آرد۳۵۰ گرم
آب و یخبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و آویشنبه مقدار کافی
پودر سیر، پاپریکا و پولبیبربه مقدار کافی

فیله استریپس مخصوص با طعم و رنگ بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه فیله استریپس خوشمزه و سئو-دوستانه، ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم و فیله های مرغ را درون آن قرار می دهیم. سپس مقداری نمک، فلفل سیاه، آویشن، پودر سیر، پاپریکا و پولبیبر را به فیله مرغ اضافه می کنیم تا طعم و مزه آن ها بهبود یابد.

مرحله 2

پس از آن، سس خردل و روغن زیتون را روی فیله های مرغ می ریزیم و با دست خوب ماساژ می دهیم تا فیله ها به ادویه ها و سس آغشته شوند. سپس کاسه را می پوشانیم و به مدت 2 ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا فیله های مرغ مزه دار شوند.

مرحله 3

پس از گذشت این زمان، فیله های مرغ را از یخچال خارج کرده و درون یک کاسه مجزا آرد را می ریزیم. سپس مقداری نمک، فلفل سیاه، آویشن، پودر سیر، پاپریکا و پولبیبر را به آرد اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم تا مواد با هم ترکیب شوند.

مرحله 4

در ادامه، درون یک کاسه جداگانه آب و مقدار زیادی یخ می ریزیم. حالا فیله های مرغ را ابتدا درون مخلوط آرد می بریم تا آرد به همه قسمت های فیله مرغ برسد. سپس فیله مرغ آغشته به آرد را درون آب و یخ می بریم و پس از چند ثانیه مجددا آن را درون مخلوط آرد قرار می دهیم.

مرحله 5

در این مرحله، با دست یا به روش چرخشی آرد را به خورد فیله می دهیم تا فیله حالت پولکی پیدا کند. بسته به سلیقه می توانید این کار را چند مرتبه انجام دهید تا مرغ پولکی تر شود.

مرحله 6

در ادامه، یک تابه مناسب انتخاب کرده و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. سپس به اندازه ای که فیله ها درون آن شناور بمانند روغن می ریزیم. در نهایت فیله های پولکی شده را درون تابه قرار داده و اجازه می دهیم کاملا سرخ شوند. وقتی یک طرف آن سرخ شد، آن را برمی گردانیم تا طرف دیگر نیز سرخ شود.

مرحله 7

در آخر، فیله های سرخ شده را درون ظرف مورد نظر قرار داده و با سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان!