یک ماه پیش

نکات و دستور پخت دسر شکلاتی به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت دسر شکلاتی به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

دسر شکلاتی یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین دسرهایی است که در سرتاسر جهان مورد استقبال قرار گرفته است. این دسر با استفاده از انواع مختلف دستورالعمل‌های آشپزی و رسپی‌های متنوع تهیه می‌شود. برای دریافت آموزش کامل و گام‌به‌گام نحوه تهیه این دسر لذیذ و خوشمزه، لطفاً به وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
کیک یا بیسکوئیت شکلاتی۱ لیوان
خامه صبحانه۱ پاکت
پنیر کیبی۳ عدد
پودر خامه قنادی۷۰ گرم
شیر½ فنجان
بیسکوئیت کرمدار۱ بسته
شکلات تخته ای۱۰۰ گرم

دسر شکلاتی به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه دسر شکلاتی خوشمزه، ابتدا مقداری کیک شکلاتی یا بیسکوئیت شکلاتی را پودر می کنیم و آن را به 4 قسمت تقسیم می کنیم. هر قسمت را درون یکی از ظرف های سرو می ریزیم.

مرحله 2

در مرحله بعد، پودر خامه را همراه با پنیر کیبی و خامه صبحانه درون یک کاسه استیل می ریزیم و به خوبی با دور تند همزن مخلوط می کنیم تا خامه فرم بگیرد. نکته: کاسه استیل را از 15 دقیقه قبل در فریزر قرار دهید تا کاملا خنک شود.

مرحله 3

سپس، خامه فرم گرفته را به 4 قسمت تقسیم کرده و روی لایه کیک یا بیسکوئیت می ریزیم و با پشت قاشق یا لیسک صاف می کنیم.

مرحله 4

در ادامه، شیر را درون یک لیوان می ریزیم و بیسکوئیت های کرمدار را درون آن قرار می دهیم تا کمی خیس شوند. سپس، بیسکوئیت ها را روی لایه خامه ای قرار می دهیم. نکته: اگر بیسکوئیت ها مدت زیادی در شیر بمانند، خمیر شده و درون شیر حل می شوند.

مرحله 5

در مرحله بعد، شکلات تخته ای را خرد می کنیم و درون یک کاسه فلزی می ریزیم. سپس، روی حرارت بخار آب قرار می دهیم تا به طور کامل ذوب شود. نکته: برای روان تر شدن شکلات می توانیم 1 قاشق غذاخوری روغن مایع به آن بیفزاییم.

مرحله 6

در نهایت، شکلات ذوب شده را روی لایه بیسکوئیت کرمدار می ریزیم و دسرها را به مدت دو تا چند ساعت در یخچال قرار می دهیم. سپس، از یخچال خارج کرده و به سلیقه خود با پودر کاکائو، خامه فرم گرفته و .. تزیین می کنیم.