یک ماه پیش

نکات و دستور پخت باتر چیکن به روش هندی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت باتر چیکن به روش هندی و با طعم بسیار عالی

باتر چیکن یکی از غذاهای سنتی و محبوب هندی است که با طعمی بی نظیر و پرادویه شهرت جهانی دارد. این غذای خوشمزه در سراسر دنیا به شکل‌های متنوعی طبخ می‌شود و قابلیت تهیه آسان و سریع را دارد. در این راهنمای جامع و مرحله به مرحله، شما را با نحوه درست کردن این غذای پرطرفدار هندی آشنا خواهیم کرد. با دنبال کردن دستورالعمل‌های ارائه شده می‌توانید در آشپزخانه خود این غذای پر طرفدار را با طعم و بافت اصیل هندی تهیه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سینه مرغ خرد شده۲۵۰ گرم
کره۵۰ گرم
پیاز متوسط۱ عدد
گوجه فرنگی۱ عدد
خامه۱۰۰ گرم
شیر۲۰ گرم
ماست۳ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم
پاپریکا و زیرهبه مقدار لازم
پودر تخم گیشنیز و ماسالابه مقدار لازم
زردچوبه و پودر سیربه مقدار لازم
روغن زیتونبه مقدار لازم
سیر و زنجبیلبه مقدار دلخواه
گوجه گیلاسیبه مقدار دلخواه
گیشنیز تازهبه مقدار دلخواه

باتر چیکن به روش هندی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه باتر چیکن خوشمزه، ابتدا سینه مرغ را به قطعات دلخواه برش بزنید و در ظرفی مناسب قرار دهید. سپس ماست، روغن زیتون و سیر رنده شده را به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید تا کاملاً ترکیب شوند.

مرحله 2

بعد از آن، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا، زیره، پودر تخم گیشنیز، ماسالا و پودر سیر را به مواد اضافه کرده و هم بزنید تا عطر ادویه‌ها پخش شود.

مرحله 3

همه مواد را با هم مخلوط کرده و چند ساعت زمان دهید تا مرغ‌ها مزه‌دار شوند. سپس در یک تابه مقداری کره بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله 4

وقتی کره گرم شد، مرغ‌ها را در تابه بریزید و تفت دهید تا همه قسمت‌های آن خوب سرخ شود و رنگ آن‌ها تغییر کند. بعد مرغ‌ها را از تابه خارج کرده و کنار بگذارید.

مرحله 5

سپس یک پیاز را نگینی خرد کرده و در همان تابه بریزید و تفت دهید تا سبک و طلایی شود. سپس دوباره همه ادویه‌ها را اضافه کرده و با پیاز تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود.

مرحله 6

بعد از آن، سیر رنده شده و زنجبیل خرد شده را به مواد اضافه کرده و تفت دهید تا سرخ شوند و عطر و بوی آن‌ها با پیازها ترکیب شود.

مرحله 7

سپس پوست یک گوجه را بگیرید و ریز خرد کرده و به پیاز اضافه کنید و تفت دهید. وقتی که گوجه خوب پخته شد، مخلوط را در میکسر بریزید یا با گوشتکوب برقی میکس کنید تا پوره شود.

مرحله 8

بعد از آن، خامه و شیر را که از قبل به دمای محیط رسیده‌اند در ظرفی بریزید و با هم خوب مخلوط کنید تا یک خامه رقیق تشکیل شود.

مرحله 9

سپس پوره گوجه فرنگی و پیاز را در یک قابلمه بریزید و بعد خامه رقیق شده را کم‌کم به آن اضافه کرده و مدام هم بزنید. بعد از آن، تکه‌های مرغ سرخ شده را هم روی مواد بریزید.

مرحله 10

در این مرحله، می‌توانید چند عدد گوجه گیلاسی هم به مواد اضافه کنید. سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و درب آن را ببندید تا مواد کاملا بپزند و غلظت سس زیاد شود.

مرحله 11

در این فاصله، گیشنیزها را تمیز بشورید و ریز خرد و ساطوری کنید. بعد از اینکه غذا پخت و از روی حرارت برداشتید، گیشنیزها را به آن اضافه کرده و هم بزنید. در آخر، خورشت باتر چیکن را در ظرف مناسب بکشید و همراه با پلو زعفرانی و سالاد و ترشی و انواع دورچین سرو کنید.