یک ماه پیش

نکات و دستور پخت قرابیه پودینگ، یک شیرینی ساده و شیک ترکیه ای

نکات و دستور پخت قرابیه پودینگ، یک شیرینی ساده و شیک ترکیه ای

قرابیه پودینگ یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و لذیذ است که بافتی سبک و ترد دارد و به روش‌های مختلفی به سرعت و آسانی قابل تهیه است. این شیرینی خوش طعم به عنوان یک دسر شیک و مناسب برای پذیرایی و مهمانی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه، با وبلاگ آموزشی مامان جون همراه شوید تا با جزئیات و مراحل کامل طرز تهیه قرابیه پودینگ آشنا شوید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
کره هم دمای محیط۱۲۵ گرم
روغن مایع۴/۱ پیمانه
پودینگ توت فرنگی۱ بسته
پودر قند۴/۱ پیمانه
نشاسته ذرت۱ پیمانه
زرده تخم مرغ۱ عدد
بکینگ پودر۱ قاشق چای خوری
آرد۱ پیمانه

قرابیه پودینگ، یک شیرینی ساده و شیک ترکیه ای

مرحله 1

ابتدا مقداری کره که به دمای محیط رسیده و نرم شده است را داخل یک ظرف بریزید. می‌توانید از کره مارگارین یا کره حیوانی استفاده کنید. سپس مقداری روغن مایع را به آن اضافه کرده و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند و بافت آن‌ها صاف و یکدست شود.

مرحله 2

سپس یک بسته پودینگ توت فرنگی را به مخلوط اضافه کرده و هم بزنید تا خوب با هم ترکیب شوند. بعد مقداری پودر قند را روی مواد بریزید و هم بزنید تا در مواد حل شود و مخلوط کمی شیرین شود و بافت مخلوط تشکیل شده صاف و یکدست شود.

مرحله 3

بعد مقداری نشاسته ذرت را به مواد اضافه کرده و هم بزنید تا کاملاً با هم ترکیب و یکدست شوند. سپس یک زرده تخم مرغ را جدا کرده و به مخلوط مواد اضافه کرده و هم بزنید تا از لختگی خارج شود و با مواد کاملاً مخلوط شود.

مرحله 4

سپس مقداری بکینگ پودر را به مخلوط اضافه کرده و هم بزنید تا بافت یکدستی تشکیل شود. بعد از آن آرد را در یک ظرف دیگر الک کرده تا بافت آن سبک و یکدست شود و بعد از آن آرد را کم کم و به صورت کنترل شده به مخلوط مواد اضافه کنید.

مرحله 5

در حین اضافه کردن آرد مخلوط را هم بزنید تا آرد در داخل مخلوط گلوله نشود و کاملاً با هم ترکیب و یکدست شوند. بعد خمیر را ورز دهید تا بافت آن صاف و نرم و لطیف شود. سپس کف سینی فر و یا قالب مورد نظر را با روغن مایع یا کره چرب کنید.

مرحله 6

سپس یک کاغذ روغنی کف قالب قرار دهید و بعد مقداری از مواد به اندازه یک گردو را جدا کرده و در دست فرم دهید و گرد کنید. سپس توپک‌ها را با فاصله در سینی یا قالب مورد نظر بچینید و سپس سینی را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید.

مرحله 7

بعد دمای فر را روی ۱۷۵ درجه سانتیگراد تنظیم کرده و اجازه دهید تا شیرینی‌ها به مدت ۱۰ دقیقه در فر بپزند. سپس سینی را از فر بیرون آورده و با ته لیوان روی شیرینی‌ها خیلی کم فشار دهید تا کمی پهن شوند و بعد دوباره سینی را در فر قرار دهید.

مرحله 8

سپس اجازه دهید تا شیرینی‌ها به مدت ۱۵ دقیقه دیگر در فر خوب بپزند و رنگ آن‌ها صورتی شود. بعد سینی یا قالب را از فر بیرون آورده و در دمای محیط قرار دهید تا قرابیه‌ها کمی خنک شوند. سپس به آرامی شیرینی‌ها را از کاغذ روغنی جدا کنید.

مرحله 9

بعد قرابیه‌ها را در ظرف دیگری قرار دهید تا کاملاً سرد شوند. سپس می‌توانید مقداری عسل یا شکلات ذوب شده روی قرابیه‌ها بمالید و با پودر پسته، پودر نارگیل یا مغز گردوی خرد شده و خلال بادام آن‌ها را تزئین کنید.

مرحله 10

در نهایت تعدادی قرابیه پودینگ را داخل یک ظرف مناسب بچینید و این شیرینی خوش طعم را به عنوان یک دسر شیک و جذاب و یا یک میان وعده سالم و مقوی برای پذیرایی و مهمانی‌ها به همراه انواع دسرها و شیرینی‌ها و چای، قهوه یا نسکافه سرو کنید.