یک ماه پیش

نکات و دستور پخت دنیش زردآلو به روش مجلسی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت دنیش زردآلو به روش مجلسی با طعم بسیار عالی

برای تهیه دنیش زردآلو، ابتدا زردآلوها را با دقت تمیز کرده و هسته‌های آن‌ها را خارج می‌کنیم. سپس شیر و شکر را با هم مخلوط نموده و آرد الک شده را به آن اضافه می‌کنیم. این ترکیب را با افزودن وانیل و گلاب بر روی حرارت ملایم قرار داده تا غلظت لازم را به خود گیرد. پس از سرد شدن، آن را در یخچال نگه می‌داریم تا کاملاً سفت شود. در این زمان، خمیر هزارلا را پهن کرده و به کمک کاتر، قطعات مورد نیاز را برش داده و شکل می‌دهیم. سپس فیلینگ را روی خمیر ریخته، زردآلوها را به صورت منظم چیده و رویه را می‌پوشانیم. این قطعات را در سینی فر که از قبل گرم شده است، قرار داده تا پخته شوند. پس از خروج از فر و سرد شدن، شیرینی‌ها را به زیبایی تزئین نموده و آماده سرو می‌کنیم.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
شیر سرد۱ و نیم لیوان
آرد سفیدنصف لیوان
شکرنصف لیوان
وانیلنصف قاشق چای خوری
گلاب۲ قاشق غذا خوری
خمیر هزار لا۱ بسته
زرده تخم مرغ۱ عدد
شیر۲ قاشق غذا خوری

دنیش زردآلو به روش مجلسی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه دنیش زردآلو، ابتدا زردآلوها را تمیز بشویید و در سبد قرار دهید تا آب اضافی خارج شود و خشک شوند. سپس ساقه و برگ‌های اضافی را جدا کرده و زردآلوها را از وسط نصف کنید و هسته‌های آن‌ها را بیرون بیاورید. زردآلوها را داخل ظرفی بریزید.

مرحله 2

برای درست کردن فیلینگ، شیر را در ظرفی بریزید و شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید. سپس آرد الک شده را روی مخلوط شیر و شکر بریزید و خوب مخلوط کنید.

مرحله 3

کمی وانیل و گلاب به مخلوط اضافه کرده و هم بزنید تا عطر آن‌ها پخش شود. سپس مخلوط را روی حرارت ملایم قرار داده و مدام هم بزنید تا غلیظ شود. وقتی به غلظت مناسب رسید، ظرف را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید تا کمی سرد شود. سپس فیلینگ را در ظرف دیگری بریزید.

مرحله 4

خمیر هزارلا را به مدت 15 دقیقه در دمای محیط قرار داده تا نرم شود و با وردنه آن را صاف کنید. سپس خمیر را به شکل مربع یا مستطیل برش زده و به شکل دلخواه فرم دهید.

مرحله 5

مواد فیلینگ را داخل قیف ریخته و روی خمیر به اندازه و شکل دلخواه بریزید. سپس زردآلو را با سلیقه خودتان روی فیلینگ بچینید. برای رومال، زرده تخم مرغ را با شیر مخلوط کرده و با فرچه روی خمیرها بمالید.

مرحله 6

سینی فر یا قالب را چرب کرده و خمیرهای فرم داده شده را در آن بچینید. قالب را در فر که از قبل گرم شده است قرار دهید تا شیرینی‌ها بپزند. بعد از حدود 20 دقیقه، قالب را از فر خارج کرده و در دمای محیط قرار دهید تا سرد شوند.

مرحله 7

در نهایت، می‌توانید مقداری عسل روی شیرینی‌ها بمالید و با پودر پسته یا مغز گردو تزئین کنید. سپس دنیش زردآلوها را در ظرف مناسب بچینید و این شیرینی خوش طعم و شیک را همراه با چای سرو کنید.