یک ماه پیش

نکات و دستور پخت پاستا فتوچینی با مرغ مجلسی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت پاستا فتوچینی با مرغ مجلسی با طعم بسیار عالی

فتوچینی با مرغ، یکی از انواع غذاهای ایتالیایی محبوب و فوری است که با طیف وسیعی از طرز تهیه و رسپی های متنوع عرضه می‌شود. در این غذای لذیذ، پاستای فتوچینی به همراه گوشت مرغ و سایر مواد غذایی هماهنگ با آن، با مهارت و هنرمندی خاصی طبخ می‌شوند تا طعمی بی‌نظیر و جذاب را به وجود آورند. برای آشنایی با مراحل کامل و دقیق طرز تهیه این غذای خوشمزه ایتالیایی، مخاطبان گرامی می‌توانند به وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه نمایند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
فتوچینی۴۰۰ گرم
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
سینه مرغ۲۰۰ گرم
قارچ۵۰۰ گرم
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری
شیر۲ لیوان
سیر۱ حبه
پنیر پیتزا۱ تا ۲ لیوان
فلفل سیاه، پودر آویشن، زردچوبه و نمکبه مقدار کافی

پاستا فتوچینی با مرغ مجلسی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه پاستای فتوچینی با مرغ مجلسی، ابتدا سینه مرغ را در یک قابلمه حاوی آب قرار می دهیم. سپس پوست پیاز را جدا کرده، آن را شسته و به چهار قسمت تقسیم می کنیم و به قابلمه مرغ اضافه می کنیم.

مرحله 2

در این مرحله، مقداری زردچوبه به سینه مرغ اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید. سپس حرارت را کم کرده و اجازه می دهیم مرغ به مدت 30 دقیقه در آب جوش بپزد.

مرحله 3

قارچ ها را شسته، آب اضافی آن ها را گرفته و به صورت نگینی خرد می کنیم. سپس قارچ ها را در تابه ای روی حرارت ملایم قرار داده، آب لیمو ترش تازه و پودر آویشن به آن ها اضافه کرده و تفت می دهیم تا کاملا بپزند. پس از 30 دقیقه، سینه مرغ را از قابلمه خارج می کنیم.

مرحله 4

سینه مرغ را به صورت نگینی خرد کرده، به همراه فلفل سیاه و نمک به قارچ ها اضافه می کنیم و مجددا تفت می دهیم تا مرغ سرخ شود. سپس یک قابلمه را تا نیمه با آب پر کرده، مقداری روغن و نمک به آن اضافه می کنیم و آب را به جوش می آوریم.

مرحله 5

در این مرحله، فتوچینی را در آب جوش قرار داده و 10 تا 15 دقیقه می پزیم. همزمان، پوست سیر را جدا کرده و با رنده ریز رنده می کنیم. سپس سیر را در قابلمه ای روی حرارت ملایم با مقداری روغن تفت می دهیم تا عطر آن آزاد شود.

مرحله 6

به سیر، شیر و خامه صبحانه اضافه کرده و اجازه می دهیم مخلوط شیر جوش بیاید. فتوچینی پخته شده را در آبکش قرار داده تا آب اضافی آن خارج شود.

مرحله 7

فتوچینی را به همراه سینه مرغ و قارچ ها به مخلوط شیر اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. سپس درب قابلمه را بسته و به مدت 5 دقیقه می پزیم. در نهایت، پنیر پیتزا را روی پاستا فتوچینی می ریزیم تا آب شود. قابلمه را از روی حرارت برداشته و فتوچینی را در ظرف مورد نظر سرو می کنیم.