یک ماه پیش

نکات و دستور پخت دسر مگنولیا به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت دسر مگنولیا به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

دسر مگنولیا یکی از انواع دسرهای فاخر و لذیذ است که برای پذیرایی در مناسبت‌های خاص همچون جشن‌های تولد و مهمانی‌ها مناسب می‌باشد. این دسر ظریف و خوشمزه، با ترکیب طعم‌های متنوع و ارائه‌ی ظاهری زیبا، تجربه‌ی خوشایندی را برای میهمانان فراهم می‌آورد. برای آشنایی با نحوه‌ی تهیه‌ی دقیق و گام‌به‌گام این دسر لذیذ، لطفاً به ادامه‌ی مطلب در وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه فرمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
شیر۳ پیمانه
شکر۶ قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ۱ عدد
آرد۲ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۳ قاشق غذاخوری
کره۲۵ گرم
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
وانیلنوک قاشق چایخوری
بیسکویت پتی بور۱ بسته
کیوی، موز یا توت فرنگیبرای تزیین

دسر مگنولیا به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه دسر مگنولیای خوشمزه و سئو-دوستانه، ابتدا شیر را همراه با نشاسته ذرت، شکر، آرد و زرده تخم مرغ در یک قابلمه مناسب مخلوط می کنیم. سپس این مخلوط را به آرامی و بدون وقفه هم می زنیم تا مواد کاملا حل شوند.

مرحله 2

بعد از آن، قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به طور مداوم هم می زنیم تا مخلوط نشاسته به غلظت فرنی نزدیک شود. توجه داشته باشید که هم زدن باید پیوسته باشد تا زرده تخم مرغ نپزد.

مرحله 3

زمانی که مخلوط نشاسته به غلظت فرنی رسید، کره و خامه صبحانه و وانیل را به قابلمه اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم تا این مواد کاملا حل شوند. سپس بیسکویت پتی بور را به طور کامل پودر می کنیم.

مرحله 4

در این مرحله، ظرف های فنجان را انتخاب کرده و 2 قاشق غذاخوری از بیسکویت پودر شده را در هر فنجان می ریزیم و صاف می کنیم. سپس میوه دلخواه را به صورت ورقه ای برش زده و به دیواره های فنجان می چسبانیم.

مرحله 5

حال 1 ملاقه از مایه دسر را روی لایه بیسکویت می ریزیم و دوباره با بیسکویت پودر شده می پوشانیم. این مراحل را تکرار می کنیم تا مواد تمام شوند. در نهایت دسر را با اسلایس های میوه تزیین می کنیم.

مرحله 6

در پایان، دسر را 1 تا 2 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا کاملا خنک شده و مایه آن سفت شود. سپس دسر مگنولیا را از یخچال خارج کرده و سرو می کنیم. این مقدار مواد برای حجم 3 فنجان مناسب است.