یک ماه پیش

نکات و دستور پخت کرم کارامل به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کرم کارامل به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

کرم کارامل یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین دسرهای بین‌المللی است که ریشه و اصالت آن به کشور فرانسه باز می‌گردد. این دسر لذیذ و خوش‌طعم که از ترکیب شیر، شکر، تخم مرغ و وانیل تهیه می‌شود، طی قرن‌ها محبوبیت فراوانی در میان علاقه‌مندان به شیرینی‌های فرانسوی به دست آورده است. برای آشنایی با نحوه تهیه کرم کارامل به‌صورت گام‌به‌گام و مرحله‌به‌مرحله، لطفاً به ادامه مطلب در وبلاگ آموزشی مادرانه مامان جون مراجعه فرمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
تخم مرغ۲ عدد
زرده تخم مرغ۲ عدد
شکر۶ قاشق غذاخوری
شیر سرد۲ پیمانه
وانیل½ قاشق چایخوری
نمکنوک قاشق چایخوری
شکر۶ قاشق غذاخوری
آب۲ قاشق غذاخوری

کرم کارامل به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه کرم کارامل خوشمذاق، ابتدا فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم تا کاملاً داغ شود. سپس تخم مرغ ها و زرده های آن ها را در یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم.

مرحله 2

سپس شکر، وانیل و نمک را به کاسه اضافه کرده و با همزن دستی به خوبی ترکیب می کنیم تا مواد یکدست شوند. سپس شیر را به آرامی به مخلوط اضافه کرده و به طور پیوسته هم می زنیم تا مواد کاملاً ترکیب شوند.

مرحله 3

در ادامه، مخلوط تخم مرغ را از صافی عبور می دهیم تا کاملاً یکدست شود و کنار می گذاریم. سپس برای تهیه سس کارامل، شکر و آب را در یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله 4

قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و بدون هم زدن، فقط با تکان دادن قابلمه، اجازه می دهیم تا شکر کاملاً حل و کاراملی شود. زمانی که شکر کاراملی شد، قابلمه را فوراً از روی حرارت برمی داریم.

مرحله 5

سپس با سرعت بالا، یک لایه نازک از سس کارامل را در ظرف های مورد نظر می ریزیم و ظرف ها را تکان می دهیم تا سس در آن ها پخش شود. توجه داشته باشید که سس کارامل زود سفت می شود.

مرحله 6

سپس ظرف ها را در سینی فر قرار داده و به اندازه ای که نصف حجم ظرف ها را بگیرد، آب جوش در سینی می ریزیم. روی سینی را با ورق فویل می پوشانیم و سینی را در طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله 7

در این مرحله، کرم کارامل را به مدت ۱ ساعت در فر می گذاریم تا کاملاً پخته شود. پس از این زمان، سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کرم کارامل ها کاملاً خنک شوند و از قالب جدا شوند.

مرحله 8

در نهایت، کرم کارامل را در ظرف مورد نظر قرار داده و ۲ تا ۱۲ ساعت در یخچال استراحت می دهیم تا کاملاً خنک شود. پس از این زمان، کرم کارامل را از یخچال خارج کرده و سرو می کنیم. لذت ببرید!