یک ماه پیش

نکات و دستور پخت کوکوی ذرت به روش مجلسی و طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کوکوی ذرت به روش مجلسی و طعم بسیار عالی

کوکوی ذرت یکی از انواع غذاهای بسیار خوشمزه و ساده ایرانی است که با استفاده از طیف گسترده ای از مواد اولیه متنوع پخته و تهیه می شود. این غذای محبوب در فرهنگ غذایی ایرانیان جایگاه ویژه ای دارد و به عنوان یک غذای خانگی و سنتی مورد توجه بسیاری از افراد قرار می گیرد. در ادامه مقاله، آموزش گام به گام و کامل طرز تهیه کوکوی ذرت را در وبلاگ آموزشی مامان جون مشاهده خواهید کرد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سیب زمینی۲ عدد
ذرت۲ قاشق غذاخوری
آرد نخودچی۱ قاشق غذاخوری
آرد ذرت۱ قاشق غذاخوری
پودر سوخاری¾ لیوان
سبزیجات خشک و تازه معطربه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

کوکوی ذرت به روش مجلسی و طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه کوکوی ذرت خوشمزه و سرشار از مواد مغذی، ابتدا سیب زمینی ها را شسته و درون یک قابلمه حاوی آب قرار می دهیم. سپس قابلمه را روی حرارت متوسط گذاشته و اجازه می دهیم تا سیب زمینی ها کاملاً نرم و پخته شوند.

مرحله 2

پس از آن، ذرت را همراه با سبزیجات معطر در یک کاسه مناسب می ریزیم. سپس آرد نخودچی، آرد ذرت و پودر سوخاری را به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. در ادامه، سیب زمینی های پخته شده را از قابلمه خارج کرده و پوست آنها را جدا می کنیم.

مرحله 3

با استفاده از یک رنده با دندانه های ریز، سیب زمینی ها را رنده کرده و به مخلوط ذرت و سبزیجات اضافه می کنیم. مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا یک مخلوط همگن به دست آید. سپس یک تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله 4

در ادامه، مقداری روغن مایع به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم تا روغن به خوبی گرم شود. سپس از مایه کوکو به اندازه یک نارنگی کوچک جدا کرده و در دست به شکل دلخواه فرم می دهیم و درون تابه به صورت مرتب می چینیم.

مرحله 5

حالا اجازه می دهیم تا دو طرف کوکوها کاملاً سرخ و طلایی شوند. سپس آنها را از تابه خارج کرده و روی دستمال مخصوص روغن گیری قرار می دهیم تا روغن آنها جذب دستمال شود. در نهایت، کوکوها را همراه با گوجه فرنگی سرو می کنیم. لذت ببرید!