یک ماه پیش

نکات و دستور پخت بلغور پلو به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت بلغور پلو به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

بلغور پلو یکی از انواع غذاهای سنتی و محبوب کشورهای خاورمیانه است که با تنوع قابل توجهی از دستورالعمل‌ها و رسپی‌های آشپزی تهیه می‌شود. این غذای لذیذ و پرطرفدار، ریشه‌های عمیقی در فرهنگ و آداب غذاخوری منطقه دارد و به‌طور گسترده‌ای در آشپزخانه‌های سنتی و خانگی این کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای آشنایی کامل با نحوه تهیه بلغور پلو به‌صورت مرحله‌به‌مرحله، همراه با آموزش تصویری و توضیحات دقیق، به وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
عدس سبز۱ و نیم لیوان
بلغور۲ لیوان
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
رب گوجه فرنگی۱ و نیم قاشق غذاخوری
روغن زیتون۵ تا ۶ قاشق غذاخوری
کره۱ و نیم قاشق غذاخوری
آب جوشبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمزبه مقدار کافی

بلغور پلو به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه بلغور پلوی خوشمذه، ابتدا عدس را می شوییم و آبکش می کنیم. سپس پوست سیر و پیاز را جدا کرده و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. یک قابلمه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله 2

در قابلمه، مقداری روغن مایع ریخته و پیاز را اضافه می کنیم. پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. سپس سیر را به پیاز اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود.

مرحله 3

در این مرحله، رب گوجه فرنگی را به پیاز و سیر اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود و رنگ آن باز شود. سپس بلغور را می شوییم و به قابلمه اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله 4

کره را به بلغور اضافه کرده و 2 تا 3 لیوان آب جوش درون قابلمه می ریزیم. نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز را به اندازه مناسب اضافه می کنیم و حرارت را زیاد می کنیم تا آب جوش بیاید. زمانی که آب جوش آمد، عدس را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله 5

سپس حرارت را کم کرده و اجازه می دهیم آب اضافی بلغور تبخیر شود. زمانی که آب اضافی بلغور کشیده شد، درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم و روی آن قرار می دهیم.

مرحله 6

در نهایت، بلغور پلو را به مدت 20 دقیقه روی حرارت قرار می دهیم تا دم بکشد. پس از گذشت این زمان، حرارت را خاموش کرده و بلغور پلو را درون ظرف مورد نظر می ریزیم. با پیاز داغ تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان!