یک ماه پیش

نکات و دستور پخت پاستا پنه آلفردو با خامه و قارچ و طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت پاستا پنه آلفردو با خامه و قارچ و طعم بسیار عالی

پاستا پنه آلفردو یکی از انواع غذاهای محبوب و سنتی آشپزی ایتالیایی است. این غذای خوشمزه و ساده معمولاً با ترکیبی از خامه، شیر، گوشت مرغ و قارچ تهیه می‌شود. طرز تهیه کامل و مرحله به مرحله این پاستا در ادامه در وبلاگ آموزشی مامان جون به صورت جامع و تفصیلی ارائه شده است. مخاطبان گرامی می‌توانند با مراجعه به این منبع اطلاعاتی، راهنمای کامل و مفصلی برای آشنایی با چگونگی تهیه این غذای خوشمزه ایتالیایی دریافت نمایند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
پاستا پنه۲۰۰ گرم
سینه مرغ۲۰۰ گرم
قارچ۶ عدد
شیر۱ لیوان
خامه۲۰۰ گرم
پنیر پارمزان۴ قاشق غذاخوری
سیر۱ حبه
کره۲۵ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
آویشن۱ قاشق چایخوری

پاستا پنه آلفردو با خامه و قارچ و طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه پاستا پنه آلفردو خوشمزه، ابتدا سیر را رنده کرده و در یک تابه مناسب با کره روی حرارت قرار می دهیم. سپس سیر رنده شده را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا عطر سیر آزاد شود.

مرحله 2

در ادامه، گوشت مرغ را به صورت نگینی خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم. گوشت مرغ را کمی تفت داده تا رنگش تغییر کند، سپس نصف فنجان آب جوش به تابه اضافه کرده و درب تابه را می گذاریم تا مرغ بپزد.

مرحله 3

در همین حین، یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر کرده و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید. سپس روغن و نمک را به قابلمه اضافه کرده و منتظر می مانیم تا آب جوش بیاید.

مرحله 4

پس از جوش آمدن آب، پاستا را اضافه کرده و ۸ تا ۱۰ دقیقه درون آب جوش می گذاریم تا به طور کامل بپزد.

مرحله 5

پاستا را آبکشی کرده و کنار می گذاریم. سپس قارچ ها را به صورت ورقه ای خرد کرده و به همراه نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه می کنیم. مواد را به خوبی تفت داده تا قارچ ها به طور کامل سرخ شوند.

مرحله 6

در ادامه، شیر و خامه را به تابه اضافه کرده و مواد را کمی مخلوط می کنیم تا با هم یکدست شوند. سپس درب تابه را می گذاریم تا شیر جوش بیاید.

مرحله 7

پس از جوش آمدن شیر، درب تابه را کنار گذاشته و پاستا را به همراه پنیر پارمزان به تابه اضافه کرده و مواد را مخلوط می کنیم. سپس صبر می کنیم تا مواد به غلظت مناسب برسند.

مرحله 8

در نهایت، پاستا را درون ظرف سرو ریخته و آویشن را به صورت پخش روی آن می ریزیم. پاستا پنه آلفردو خوشمزه آماده سرو است.