یک ماه پیش

نکات و دستور پخت همبرگر گیاهی به روش ساده و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت همبرگر گیاهی به روش ساده و با طعم بسیار عالی

همبرگر گیاهی یکی از انواع غذاهای ساده و گیاهی است که در سطح بین المللی به شهرت رسیده است. این غذا با ترکیبات متنوعی از مواد گیاهی مختلف تهیه می شود و طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. برای آشنایی با روش کامل و مرحله به مرحله تهیه همبرگر گیاهی، لطفا به وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه کنید که در آن جزئیات کامل این دستور پخت به طور کامل ارائه شده است.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
لوبیا سیاه۲ فنجان
کینوا¼ فنجان
پیاز۱ عدد کوچک
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
سیر۲ حبه
تخم کتان۱ قاشق غذاخوری
مغز گردو¼ لیوان
نمک دریایی و فلفل سیاهبه مقدار کافی

همبرگر گیاهی به روش ساده و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه همبرگر گیاهی به روش ساده، ابتدا لوبیا سیاه را می شوییم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. سپس به اندازه ای که روی لوبیا را بگیرد، آب اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۲ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد. در طی این مدت، ۲ تا ۳ مرتبه آب آن را عوض می کنیم تا نفخ لوبیا سیاه بهتر گرفته شود.

مرحله 2

در ادامه، کینوا را درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کاملا پخته و نرم شود. همزمان، تخم کتان را با ۳ قاشق غذاخوری آب مخلوط می کنیم و خوب هم می زنیم تا خیس بخورد. سپس لوبیا سیاه را درون آبکش می ریزیم و درون یک قابلمه حاوی آب جوش قرار می دهیم تا کاملا پخته و نرم شود.

مرحله 3

در این مرحله، پوست پیاز و سیر را جدا کرده و سیر را با دندانه های ریز رنده می کنیم. سپس در یک تابه مناسب روی حرارت ملایم، مقداری روغن زیتون می ریزیم و پیاز را اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. سپس سیر را به آن اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود.

مرحله 4

زمانی که لوبیا سیاه کاملا پخته شد، قابلمه را از روی حرارت کنار گذاشته و لوبیا را درون آبکش می ریزیم. سپس زمانی که کینوا کاملا پخت و آب آن به طور کامل کشیده شد، حرارت را خاموش کرده و به همراه لوبیا سیاه و تخم کتان درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با کمک گوشت کوب می کوبیم تا مواد کاملا له شوند.

مرحله 5

در ادامه، مغز گردو را با چاقو به صورت نگینی ریز خرد کرده و به همراه نمک دریایی، فلفل سیاه و مخلوط پیاز داغ و سیر داغ به مخلوط لوبیا سیاه و کینوا اضافه کرده و مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. سپس فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار داده و اجازه می دهیم کاملا گرم شود.

مرحله 6

در این مرحله، روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و مواد را به شکل همبرگر حالت داده و روی آن قرار می دهیم. سپس سینی را طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم همبرگر به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله 7

در نهایت، همبرگر را بین نان مخصوص همبرگر قرار داده و به دلخواه مقداری آووکادو، گوجه فرنگی، جوانه کلم بروکلی و کاهو بین نان قرار می دهیم. سپس همبرگر را به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.