یک ماه پیش

نکات و دستور پخت سیب زمینی سوخاری پفکی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت سیب زمینی سوخاری پفکی با طعم بسیار عالی

سیب زمینی سوخاری یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین انواع پیش غذاهای فست فودی و خوشمزه است که با طیف گسترده ای از دستورالعمل های متنوع و متفاوت در سراسر جهان تهیه و عرضه می شود. این غذای پرطرفدار و لذیذ با استفاده از روش های آماده سازی و پخت خاص خود توانسته است به یکی از پرمصرف ترین و پرکاربردترین انتخاب های میان وعده ها و پیش غذاهای خانگی و رستورانی تبدیل شود. در ادامه با پیروی از مراحل دقیق و گام به گام طرز تهیه سیب زمینی سوخاری پفکی، می توانید این غذای خوشمزه را به راحتی در منزل خود آماده کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سیب زمینی۲ عدد
جعفری۱ دسته
آرد۱ لیوان
پودر سوخاری۱ لیوان
تخم مرغ۲ عدد
نمک۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه½ قاشق چایخوری
آویشن½ قاشق چایخوری
روغن مخصوص سرخ کردنیبه مقدار کافی
پنیر پیتزا۱۰۰ گرم

سیب زمینی سوخاری پفکی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه سیب زمینی سوخاری ساده و خوشمزه، ابتدا سیب زمینی ها را به خوبی می شوییم. سپس آنها را همراه با ۲ لیوان آب و ۱ قاشق چایخوری نمک داخل یک قابلمه مناسب قرار می دهیم. قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم و حدود ۳۵ تا ۴۵ دقیقه زمان نیاز است تا سیب زمینی ها به طور کامل پخته و نرم شوند.

مرحله 2

پس از پخت سیب زمینی ها، آنها را زیر آب قرار می دهیم تا کمی خنک شوند. سپس پوست شان را جدا می کنیم و درون یک کاسه مناسب می ریزیم. با گوشتکوب، سیب زمینی ها را به صورت یکدست له می کنیم. در ادامه جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد کرده و به همراه نمک، فلفل سیاه و آویشن به کاسه می افزاییم و مخلوط می کنیم.

مرحله 3

در این مرحله آرد گندم، پودر سوخاری و تخم مرغ ها را به صورت جداگانه در سه کاسه می ریزیم. سپس تخم مرغ ها را با چنگال مخلوط می کنیم تا از حالت لختگی خارج شوند. در ادامه کمی آب هم جلوی دستمان قرار می دهیم.

مرحله 4

یک تابه مناسب را روی حرارت قرار داده و به اندازه ای روغن اضافه می کنیم که سیب زمینی ها هنگام سرخ شدن در روغن شناور باشند. توجه داشته باشید که حرارت زیر تابه باید روی کمترین درجه باشد تا سیب زمینی ها مغز پخت شوند.

مرحله 5

با کمی آب، دستمان را نم دار می کنیم و به اندازه یک نارنگی از مایه سیب زمینی بر می داریم. سپس آنرا در کف دستمان باز می کنیم و مقداری پنیر پیتزا در وسط آن قرار داده و به صورت گرد یا بیضی جمعش می کنیم.

مرحله 6

سیب زمینی را به خوبی فشار می دهیم تا در هنگام سرخ شدن، پنیر از آن خارج نشود. در ادامه ابتدا سیب زمینی را درون آرد ساده، سپس تخم مرغ و در نهایت درون پودر سوخاری می غلطانیم تا به طور کامل پوشش داده شود.

مرحله 7

سیب زمینی را درون روغن که به خوبی داغ شده است می اندازیم و تمام قسمت های آنرا به صورت یکدست سرخ می کنیم. به همین ترتیب تمام مایه سیب زمینی را آماده کرده و درون روغن سرخ می کنیم.

مرحله 8

پس از اینکه سیب زمینی های سوخاری آماده شدند، آنها را روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان به طور کامل گرفته شود، سپس در ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.