۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت قرابیه خرمایی به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت قرابیه خرمایی به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

قرابیه خرمایی یکی از انواع شیرینی های سنتی و خوشمزه ایرانی است که با استفاده از مواد و تکنیک های متنوعی تهیه می شود. این شیرینی اصیل و با طعم دلپذیر، از جمله میراث فرهنگی غنی کشورمان به شمار می رود. برای آشنایی با فرایند کامل و مرحله به مرحله ی طرز تهیه قرابیه خرمایی، لطفاً به ادامه ی مطلب در وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
کره یا مارگارین۲۰۰ گرم
پودر قند۱۵۰ گرم
سرکه سیب۱ قاشق غذاخوری
آب سرد۸ قاشق غذاخوری
آرد۵۵۰ گرم
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
وانیل شکری۱ قاشق چایخوری
خرما۴۰۰ گرم
مغز گردو۲۰۰ گرم

قرابیه خرمایی به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه قرابیه خرمای خوشمزه و سئو دوستانه، ابتدا مواد فیلینگ را آماده می کنیم. هسته خرماها را جدا کرده و همراه با مغز گردو درون غذاساز می ریزیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا ترکیب شوند.

مرحله 2

سپس روغن مایع و پودر قند را در یک کاسه مناسب ریخته و با همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا کف کند. سرکه، آب سرد، بکینگ پودر و آرد را به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم.

مرحله 3

خمیر را درون یک کیسه فریزر قرار داده و به مدت 1 ساعت در یخچال استراحت می دهیم. پس از آن، فر را با دمای 170 درجه سانتی گراد گرم می کنیم.

مرحله 4

خمیر را به 2 قسمت مساوی تقسیم کرده و هر قسمت را به شکل مستطیل باز می کنیم. مواد فیلینگ را نیز به 2 قسمت تقسیم کرده و روی خمیرها رول می کنیم.

مرحله 5

مواد فیلینگ را وسط خمیرها قرار داده و دو طرف خمیر را به سمت مواد فیلینگ تا می زنیم. سپس خمیر را به 6 قسمت مساوی تقسیم می کنیم. سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و خمیرها را درون آن می چینیم.

مرحله 6

در نهایت، سینی را در طبقه وسط فر قرار داده و به مدت 20 دقیقه می گذاریم تا قرابیه ها کاملا پخته شوند. پس از خنک شدن، قرابیه ها را سرو می کنیم.