۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت کیک ردولوت به روش قنادی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کیک ردولوت به روش قنادی و با طعم بسیار عالی

کیک ردولوت یکی از انواع مشهور و لذیذ کیک‌های موجود در سبد شیرینی‌های لاکچری محسوب می‌شود. این کیک به دلیل رنگ قرمز بی‌نظیر خود، به طور ویژه برای مناسبت‌هایی چون شب یلدا و ولنتاین مناسب است. در ادامه، با همراهی وبلاگ آموزشی مامان جون می‌توانید آموزش کامل و گام به گام طرز تهیه این کیک خوش‌طعم را مشاهده نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
روغن مایع۱۵۰ گرم
تخم مرغ۱۷۵ گرم
آب۱۱۵ گرم
پودر کیک آماده ساتین ردولوت۵۰۰ گرم
خامه قنادیبه مقدار کافی
توت فرنگیبه مقدار کافی

کیک ردولوت به روش قنادی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

⁣برای تهیه کیک ردولوت خوشمزه در ابتدای کار فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. در ادامه تخم مرغ ها را درون یک کاسه مناسب اضافه کرده و با دور تند همزن برقی به مدت ۲ دقیقه هم می زنیم.

مرحله 2

زمانی که بافت تخم مرغ ها از لختگی خارج شد، روغن مایع را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه پودر کیک را به همراه آب به کاسه می افزاییم و با دور کند همزن برقی هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود.

مرحله 3

پس از گذشت ۲ دقیقه هم زدن را متوقف می کنیم، سپس درون قالب را با کاغذ روغنی می پوشانیم و مایه کیک را درون آن می ریزیم. در ادامه قالب را چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا حباب های اضافی بین مایه کیک از بین برود.

مرحله 4

حالا قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۳۰ تا ۳۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله 5

در صورتی که مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است. در ادامه قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس کیک را از قالب جدا کرده و روی توری قرار می دهیم.

مرحله 6

حالا کیک را به صورت ورقه ای به ضخامت یک و نیم سانتی متر برش می زنیم، سپس با کاتر گرد قالب می زنیم. در ادامه درون یک سینی مناسب طلق های استوانه ای را گذاشته و یک لایه کیک درون طلق قرار می دهیم.

مرحله 7

در این مرحله خامه قنادی را به مدت ۱۰ دقیقه با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا خامه فرم بگیرد. حالا توت فرنگی ها را به صورت ورقه ای برش زده و اطراف دیواره طلق می چینیم، سپس خامه قنادی را درون قیف یکبار مصرف می ریزیم.

مرحله 8

در ادامه خامه قنادی را روی لایه کیک درون طلق به ارتفاع ۳ سانتی متر پایپ می کنیم، سپس لایه دوم کیک را روی خامه قنادی قرار می دهیم. حالا به همین ترتیب مراحل را تکرار کرده و سینی را درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله 9

در ادامه اجازه می دهیم کیک ها به مدت ۳ ساعت درون یخچال استراحت کنند، سپس از یخچال خارج کرده و طلق را از اطراف کیک جدا می کنیم. در نهایت کیک را با خامه قنادی و توت فرنگی تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان