۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت کیک لیمویی با کرم لیمو خوشمزه و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کیک لیمویی با کرم لیمو خوشمزه و با طعم بسیار عالی

کیک لیمویی با کرم لیمو یکی از انواع کیک های خوشمزه و محبوب در سطح بین المللی می باشد که طعم و عطر بی نظیری دارد. این کیک از ترکیب طعم های لذیذ لیمو در بخش های مختلف تشکیل شده است و به همین دلیل طرفداران بسیاری در میان علاقه مندان به شیرینی های خوش طعم دارد. برای آشنایی با روش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه این کیک خوشمزه، لطفاً به ادامه مطلب در وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه فرمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد۲۲۵ گرم
کره۱۷۵ گرم
تخم مرغ۳ عدد
شیر۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۲ قاشق غذاخوری
رنده پوست لیمو۱ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
پنیر خامه ای۵۰ گرم
کره۵۰ گرم
پودر قند۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری

کیک لیمویی با کرم لیمو خوشمزه و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه کیک لیمویی با کرم لیمو خوشمزه، ابتدا کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آن با دمای محیط یکی شود. سپس فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله 2

کره نرم شده را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا سبک و روشن شود. سپس تخم مرغ ها را دانه دانه به کاسه می افزاییم و با دور تند همزن برقی به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم.

مرحله 3

شیر را به همراه آب لیمو ترش به کاسه می افزاییم. سپس رنده پوست لیمو را به کاسه اضافه کرده و با لیسک در حد مخلوط شدن هم می زنیم. آرد و بیکینگ پودر را ۳ مرتبه الک کرده و طی دو تا سه مرحله به کاسه می افزاییم.

مرحله 4

زمانی که بافت مایه یکدست و یکنواخت شد، هم زدن را متوقف کرده، سپس قالب لوف را با مقداری روغن مایع چرب کرده و آرد پاشی می کنیم.

مرحله 5

مایه کیک را درون قالب ریخته و با لیسک به خوبی پخش می کنیم، سپس قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله 6

برای تهیه کرم لیمو، کره به دمای محیط رسیده را به همراه پودر قند درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا مخلوط کره روشن و خامه ای شود. سپس آب لیمو ترش تازه را به کاسه می افزاییم و پنیر خامه ای را نیز اضافه کرده و مجددا با دور تند همزن برقی در حد مخلوط شدن مواد هم می زنیم.

مرحله 7

پس از گذشت ۴۰ دقیقه، یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم. اگر مایه کیک به آن نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است. قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظر می گذاریم.

مرحله 8

در نهایت روی کیک را با کرم لیمویی تزیین کرده و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان!