۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت محلبی نسکافه ای به روش عربی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت محلبی نسکافه ای به روش عربی و با طعم بسیار عالی

محلبی نسکافه، یکی از انواع دسرهای خوشمزه و محبوب در کشورهای عربی است که با استفاده از مواد و روش های متنوعی تهیه می‌شود. این دسر با ترکیبی از طعم های مختلف، از جمله طعم قهوه نسکافه، به یک اثر شیرین و لذیذ تبدیل می‌گردد. برای آشنایی کامل با مراحل مفصل و گام به گام تهیه محلبی نسکافه، لطفاً به ادامه نوشته در وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد نشاسته ذرت یا آرد سفید۱ قاشق غذاخوری
نشاسته گل۱ قاشق غذاخوری
شکر۳ قاشق غذاخوری
شیر۲ لیوان
پودر نسکافه۱ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه۱ قاشق غذاخوری
آب جوش۲ قاشق غذاخوری
بیسکویت پتی بور کاکائویی۱ بسته

محلبی نسکافه ای به روش عربی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه یک نسکافه خوشمذاق، ابتدا آرد سفید، نشاسته گل، شیر و شکر را در یک قابلمه مناسب مخلوط کرده و به خوبی هم می زنیم تا مواد کاملا در شیر حل شوند.

مرحله 2

سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به طور مداوم هم می زنیم تا مایه به غلظت فرنی نزدیک شود. در این مرحله پودر نسکافه را با آب جوش مخلوط کرده و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله 3

پس از آن، خامه را به قابلمه اضافه کرده و هم می زنیم تا خامه کاملا پخش شود. زمانی که مایه به غلظت فرنی رسید، قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم کمی خنک شود.

مرحله 4

سپس مایه را هر از گاهی هم می زنیم تا رویه نبندد. در ادامه، بیسکویت پتی بور را در غذاساز خرد کرده و یک لایه از آن را در لیوان های سرومان می ریزیم.

مرحله 5

سپس مقداری از مایه محلبی را روی پودر بیسکویت می ریزیم و این فرآیند را تا پایان مواد ادامه می دهیم. در نهایت، محلبی را با مغز بادام یا اسلایس های میوه تزیین می کنیم.