۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت سالاد گل کلم مجلسی با سس مخصوص و خوشمزه

نکات و دستور پخت سالاد گل کلم مجلسی با سس مخصوص و خوشمزه

سالاد یکی از محبوب‌ترین پیش‌غذاهایی است که در میان افراد بسیاری از طرفداران خاص خود برخوردار است. برخی از این سالادها حتی می‌توانند به عنوان وعده‌های غذایی سبک و کم‌حجم در نظر گرفته شوند. یکی از انواع سالادهای محبوب، سالاد گل‌کلم است. این سالاد را می‌توان به عنوان پیش‌غذا در مراسم‌های مختلف یا به‌عنوان عصرانه در جشن‌ها و مناسبت‌ها سرو کرد. وجود گل‌کلم در این سالاد، علاوه بر ایجاد طعم خوشمزه‌ای که در ترکیب با ذرت، گوجه‌فرنگی و خیار به‌وجود می‌آورد، از لحاظ ارزش غذایی نیز مقوی و مفید برای سلامتی است. برای آشنایی با نحوه تهیه کامل و مرحله‌به‌مرحله سالاد گل‌کلم، همراه وبلاگ مامان‌جون باشید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
گل کلم خرد شده۲ پیمانه
کلم بروکلی (اختیاری)۱ پیمانه
خیار خرد شده½ پیمانه
ذرت¼ پیمانه
گوجه فرنگی۱ عدد بزرگ
شوید ساطوری۱ قاشق غذاخوری
جوانه ماش (اختیاری)۲ قاشق غذاخوری
مسات۲ قاشق غذاخوری
سس مایونز۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
سرکه بالزامیک۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

سالاد گل کلم مجلسی با سس مخصوص و خوشمزه

مرحله 1

برای تهیه سالاد گل کلم خوشمزه با سس ماست، ابتدا گل کلم را شسته و به صورت گل های کوچک خرد می کنیم. سپس آب را در قابلمه جوش آورده و گل کلم ها را به مدت 10 دقیقه بخارپز می کنیم. این مرحله اختیاری است و می توان گل کلم را به صورت خام نیز استفاده کرد.

مرحله 2

در ادامه، گل کلم های سرد شده، خیار ریز شده، گوجه، ذرت، شوید و جوانه ماش را در یک کاسه مخلوط می کنیم. در کاسه دیگری، مواد سس را با هم ترکیب کرده و به خوبی هم می زنیم.

مرحله 3

سپس سس را به سالاد اضافه کرده و به آرامی مخلوط می کنیم تا تمام مواد سالاد به سس آغشته شود. سالاد را به مدت نیم ساعت تا یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا طعم سس به خورد سالاد برود. در نهایت، سالاد را در ظرف مناسب سرو می کنیم.