۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت شیرینی مرنگ به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت شیرینی مرنگ به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

مرنگ یکی از انواع شیرینی های محبوب و پرطرفدار بین المللی است که با طعم های متنوع و متنوعی درست می شود. این شیرینی خوش طعم و لذیذ با استفاده از روش های ویژه و مراحل دقیق و مشخصی تهیه می گردد. در این مقاله قصد داریم تا به صورت کامل و گام به گام نحوه تهیه و آماده سازی این شیرینی خوشمزه را برای شما شرح دهیم. با پیروی از مراحل ارائه شده در این راهنمای آموزشی، می توانید انواع مرنگ های خوشمزه را در منزل خود تهیه و از طعم و مزه آن ها لذت ببرید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سفیده تخم مرغ۴ عدد
پودر قند۱۰۰ گرم
پودر تارتار¼ قاشق چایخوری
نمک۱ پنس
پودر وانیل۱ قاشق مرباخوری
رنگ خوراکی۳ قطره
زعفران دم کردهبه مقدار کافی

شیرینی مرنگ به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه شیرینی مرنگ ساده، ابتدا پودر قند را درون الک ریخته و سه بار الک می کنیم. سپس فر را روی دمای 100 درجه سانتی گراد گرم می کنیم تا کاملاً داغ شود.

مرحله 2

در این مرحله، سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کرده و همراه با نمک و پودر تارتار در یک کاسه مناسب می ریزیم. سپس سفیده تخم مرغ را به مدت 3 تا 4 دقیقه با دور تند همزن برقی می زنیم تا حالت ابری و خامه ای پیدا کند.

مرحله 3

زمانی که مخلوط سفیده تخم مرغ به حالت دلخواه رسید، پودر قند را به صورت پراکنده و در چند مرحله به آن اضافه کرده و هم می زنیم تا کاملاً مخلوط شود و مایه شیرینی منسجم گردد.

مرحله 4

پس از اینکه پودر قند با سفیده تخم مرغ ترکیب شد، پودر وانیل را اضافه کرده و دوباره هم می زنیم. زمانی که مایه شیرینی نوک تیز و قله ای شد، آماده است.

مرحله 5

در این مرحله، مایه شیرینی را به چهار قسمت مساوی تقسیم می کنیم. یک قسمت را با مقداری زعفران دم کرده مخلوط می کنیم تا مایه شیرینی زعفرانی شود. به سایر قسمت ها نیز رنگ های خوراکی دلخواه اضافه می کنیم تا مایه شیرینی رنگی شود.

مرحله 6

سپس مایه شیرینی را درون قیف ماسوره ای با سر ماسوره دلخواه ریخته و روی سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده شده است، به فاصله 2 سانتی متر از هم پایپ می کنیم. سینی را در طبقه میانی فر قرار داده و به مدت 1 ساعت در فر می گذاریم.

مرحله 7

پس از 1 ساعت، زمانی که رطوبت شیرینی ها گرفته شد، فر را خاموش کرده و بدون باز کردن درب فر، به مدت 1 ساعت و 30 دقیقه تا 2 ساعت اجازه می دهیم تا شیرینی ها در فر استراحت کنند.

مرحله 8

سپس سینی را از فر خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم. بدون دست زدن به شیرینی ها، به مدت 1 ساعت اجازه می دهیم تا با دمای محیط هماهنگ شوند.

مرحله 9

در نهایت، شیرینی ها را به آرامی از کاغذ روغنی جدا کرده و در ظرف مورد نظر قرار می دهیم. سپس شیرینی ها را همراه با چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان!