۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت مربای توت فرنگی ساده و خانگی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت مربای توت فرنگی ساده و خانگی با طعم بسیار عالی

مربای توت فرنگی یکی از محبوب‌ترین و خوش‌طعم‌ترین انواع مربا است که به طور گسترده در سراسر کشور به عنوان بخشی از وعده صبحانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مربا علاوه بر طعم لذیذ و دلپذیر، خواص تغذیه‌ای مفیدی نیز دارد. در ادامه مطلب، آموزش گام به گام و تفصیلی طرز تهیه این مربای خوشمزه را در وبلاگ آموزشی مامان جون مشاهده خواهید کرد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
توت فرنگی۱ کیلوگرم
شکر۱ کیلوگرم
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری

مربای توت فرنگی ساده و خانگی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه مربای توت فرنگی خوشمزه و بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو، ابتدا توت فرنگی ها را با آب سرد می شوییم و سپس کلاهک، لکه و خرابی های آن ها را جدا می کنیم تا باعث خراب شدن مربا نشوند. سپس توت فرنگی ها را روی یک پارچه تمیز قرار می دهیم تا کاملا خشک شوند.

مرحله 2

در مرحله بعد، توت فرنگی ها را با شکر به صورت لایه لایه درون قابلمه می ریزیم. بدون مخلوط کردن، درب قابلمه را بسته و به مدت ۱ روز درون یخچال قرار می دهیم تا توت فرنگی ها و شکر آب بندازند.

مرحله 3

پس از این زمان، قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا شکر جوش بیاید. زمانی که شکر جوشید، حرارت را به متوسط کاهش می دهیم و کف های روی مربا را جمع کرده و دور می ریزیم. سپس آب لیمو ترش را اضافه می کنیم.

مرحله 4

زمانی که مربا شروع به جوشیدن کرد، به آن ۴۰ دقیقه زمان می دهیم و سپس قابلمه را از روی حرارت بر می داریم. توجه داشته باشید که زمان پخت مربا بیش از حد تعیین شده نباشد، در غیر این صورت رنگ مربا تیره می شود.

مرحله 5

در ادامه، ۱ قاشق غذاخوری از شهد مربا را درون نعلبکی می ریزیم و آن را به مدت ۵ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم. سپس شهد مربا را با دو انگشت تست می کنیم و زمانی که شهد بین دو انگشت کش آمد، مربا به قوام رسیده است.

مرحله 6

پس از گذشت ۴۰ دقیقه، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم مربا در دمای محیط کاملا خنک شود. در صورت تمایل می توانید درون مربا از پودر هل، وانیل یا گلاب برای طعم دهی بهتر استفاده کنید.

مرحله 7

در نهایت، یک ظرف شیشه ای درب دار انتخاب کرده و درون آن را با دستمال تمیز می کنیم، سپس مربا را درون آن می ریزیم. مربا را درون یخچال نگهداری کرده و به همراه کره و نان تازه سرو می کنیم.