۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت کوفته تکیر داغ ترکیه ای با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کوفته تکیر داغ ترکیه ای با طعم بسیار عالی

کوفته تکیر داغ یکی از محبوب‌ترین و سنتی‌ترین انواع غذاهای خوشمزه در فرهنگ آشپزی کشور ترکیه است. این غذای خوشطعم با ترکیب انواع مواد اولیه متنوع و مغذی تهیه می‌شود و طرفداران زیادی در میان علاقه‌مندان به آشپزی ترکی دارد. برای آشنایی با مراحل کامل و مفصل طرز تهیه کوفته تکیر داغ، همراه وبلاگ آموزشی مامان جون باشید تا با راهنمایی‌های مرحله‌به‌مرحله، این غذای خوشمزه و سنتی را در منزل خود تهیه کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
گوشت چرخ کرده۸۰۰ گرم
نمک۱٫۵ قاشق چایخوری
پاپریکا۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه۲ قاشق چایخوری
زیره۲ قاشق چایخوری
جوش شیرین۱ قاشق چایخوری
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری
آرد سوخاری۳ قاشق غذاخوری
آب½ فنجان
پیاز۱ عدد متوسط
سیر۳ حبه
رب چیلی۱ قاشق چایخوری
گوجه فرنگی۱ عدد متوسط
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه و پاپریکا۱ قاشق چایخوری

کوفته تکیر داغ ترکیه ای با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه کوفته تکیر داغ به روش ترکیه ای، ابتدا گوشت را به تکه های کوچک تقسیم کرده و درون چرخ گوشت می ریزیم. سپس آب لیمو ترش تازه را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

مرحله 2

سپس نمک، فلفل چیلی، فلفل سیاه، زیره و جوش شیرین را به گوشت چرخ کرده اضافه کرده و به مدت 5 تا 6 دقیقه ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله 3

مواد کوفته را به مدت 4 ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. سپس آرد سوخاری را به همراه آب به مواد کوفته اضافه می کنیم.

مرحله 4

پوست سیر و پیاز را جدا کرده، می شوییم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و به مدت 3 تا 4 دقیقه ورز می دهیم.

مرحله 5

مقداری از مواد کوفته را برداشته و به شکل دوک حالت می دهیم و درون یک سینی مناسب قرار می دهیم. سپس روی کوفته ها را با کیسه فریزر می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت 4 ساعت درون یخچال استراحت کند.

مرحله 6

روغن زیتون درون یک تابه مناسب ریخته و تابه را روی حرارت زیاد قرار داده و کوفته ها را درون تابه قرار داده و تفت می دهیم تا کمی سرخ شوند. سپس درب تابه را می بندیم.

مرحله 7

حرارت را کمتر کرده و اجازه می دهیم کوفته ها کاملا سرخ و پخته شوند. گوجه فرنگی را می شوییم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم.

مرحله 8

رب چیلی را به همراه روغن زیتون، فلفل سیاه و پاپریکا را به گوجه فرنگی اضافه کرده و مخلوط می کنیم. سپس کوفته های سرخ شده را درون یک ظرف مناسب قرار می دهیم.

مرحله 9

در نهایت سس گوجه فرنگی را در کنار کوفته های تکیر می ریزیم و با سیب زمینی سرخ کرده، فلفل سبز، گوجه فرنگی و پیاز جعفری تزئین می کنیم. این کوفته خوشمزه را به همراه نان تازه سرو می کنیم.