۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت مرغ تنوری به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت مرغ تنوری به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

مرغ تنوری یکی از محبوبترین و پرطرفدارترین انواع غذاهای بینالمللی است که با طعم دلپذیر و اشتهاآور خود، جایگاه ویژهای در میان طیف گستردهای از کام پسندان غذاهای خوشمزه دارد. این غذای خوشمزه معمولا همراه با سس انار سرو میشود که ترکیب منحصربهفرد طعم آن را تکمیل میکند. برای آشنایی کامل با نحوه تهیه این غذای خوشمزه و مرحله به مرحله آموزش آن، لطفا به ادامه مطلب در وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
مرغ۸۰۰ گرم
پیاز۲ عدد کوچک
فلفل دلمه ای قرمز۲ عدد کوچک
سیر۲ حبه
آب لیمو ترش تازه۱ عدد
عسل۱ قاشق مرباخوری
روغن زیتونبه مقدار کافی
سرکهبه مقدار کافی
پودر تخم گشنیز و نمکبه مقدار کافی
فلفل سیاه، زیره و پاپریکابه مقدار کافی

مرغ تنوری به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه مرغ تنوری خوشمزه، ابتدا بال و بازوی مرغ را جدا کرده و مرغ را به دو قسمت تقسیم می کنیم. سپس مرغ را درون یک کاسه مناسب قرار داده و مقداری سرکه، آب و نمک به آن اضافه می کنیم. روی کاسه را با سلفون پوشانده و اجازه می دهیم مرغ به مدت یک شب در محلول سرکه بماند تا بوی زهم آن از بین برود. پس از این مدت، مرغ را به خوبی می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم.

مرحله 2

زمانی که آب اضافی مرغ خارج شد، آن را درون یک کاسه مناسب گذاشته و مقداری روغن زیتون، فلفل سیاه، پاپریکا و آب لیمو ترش تازه روی آن می ریزیم و به مدت 5 دقیقه به خوبی ماساژ می دهیم تا مرغ مزه دار شود. سپس روی کاسه را با سلفون پوشانده و اجازه می دهیم مرغ به مدت 1 ساعت درون یخچال استراحت کند تا طعم دهنده ها به خورد مرغ بروند.

مرحله 3

برای تهیه سس، پیاز را به همراه فلفل دلمه ای و سیر به اندازه های دلخواه خرد کرده و درون تابه گریل می ریزیم. سپس تابه را روی حرارت گذاشته و سبزیجات را کاملا گریل می کنیم. سبزیجات را درون غذاساز ریخته و مقداری پودر تخم گشنیز، نمک، فلفل سیاه، زیره، پاپریکا، عسل، روغن زیتون و آب لیمو به آن اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و پوره شوند.

مرحله 4

در این مرحله مرغ ها را درون سینی فر گذاشته و روی آنها را با سس می پوشانیم. سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم مرغ ها به مدت 1 تا 1 ساعت و 30 دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند.