۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت کیک نارگیلی ساده به روش بازاری با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کیک نارگیلی ساده به روش بازاری با طعم بسیار عالی

کیک نارگیلی یکی از انواع کیک های خوشمزه و متداول در سطح بین المللی است که با دستورالعمل های متنوعی تهیه می گردد. این کیک دارای طعم بی نظیر و بافت نرم و مرطوبی است که آن را به یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین انواع کیک های خانگی تبدیل کرده است. برای آشنایی با روش کامل و مرحله به مرحله تهیه این کیک خوشمزه، لطفاً به ادامه مطلب در وبلاگ مامان جون مراجعه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد۲ لیوان
تخم مرغ۴ عدد
شکر۱ لیوان
روغن مایع½ لیوان
شیر½ لیوان
بکینگ پودر۲ قاشق مرباخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
کشمش (اختیاری)½ لیوان
پودر نارگیل½ لیوان

کیک نارگیلی ساده به روش بازاری با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه کیک نارگیلی خوشمزه و مجلسی، ابتدا تخم مرغ را با شکر و وانیل در یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم. این مخلوط را به مدت 5 تا 7 دقیقه با دور تند همزن هم می زنیم تا بافت کرمی و یکدست شود.

مرحله 2

سپس روغن مایع و شیر را به ترتیب به مخلوط اضافه کرده و هر کدام را به مدت 30 ثانیه مخلوط می کنیم. پودر نارگیل را نیز به مخلوط اضافه کرده و 1 دقیقه دیگر هم می زنیم تا با هم یکدست شوند.

مرحله 3

در ادامه، آرد و بکینگ پودر را با هم ترکیب کرده و الک می کنیم. این مخلوط را به مواد درون کاسه اضافه کرده و با لیسک هم می زنیم تا مایه کیک کاملا یکدست و منسجم شود.

مرحله 4

کشمش ها را کمی مرطوب کرده و در آرد می غلطانیم. سپس آنها را به مایه کیک اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا به صورت یکدست در مایه پخش شوند.

مرحله 5

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم می کنیم. یک قالب مناسب با سایز 20 در 30 سانتی متر را با کاغذ روغنی یا روغن جداکننده کیک پوشش می دهیم. مایه کیک را درون قالب ریخته و به صورت یکدست پخش می کنیم.

مرحله 6

قالب را درون فر قرار داده و اجازه می دهیم کیک به مدت 40 تا 50 دقیقه بپزد. سپس کیک را از فر خارج کرده و به دلخواه برش می زنیم.