۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت حلوا سه آرد ساده با طعم و رنگ بسیار عالی

نکات و دستور پخت حلوا سه آرد ساده با طعم و رنگ بسیار عالی

حلوای سه آرد یکی از انواع محبوب و پر طرفدار حلواهای سنتی ایرانی است که به طور گسترده ای برای پذیرایی و میان وعده های شیرین مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع حلوا از ترکیب آرد گندم، آرد برنج و آرد سوخاری تهیه می شود و طعمی بسیار لذیذ و دلپذیر دارد. در ادامه مقاله آموزشی حاضر، طرز تهیه گام به گام و کامل حلوای سه آرد ساده را مشاهده خواهید کرد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد سفید۱ لیوان
آرد برنج۱ لیوان
آرد نخودچی۱ لیوان
روغن مایع۱ لیوان
آب۳ پیمانه
شکر۳ پیمانه
پودر هل½ قاشق چایخوری
گلاب½ پیمانه
زعفران دم کرده۳ قاشق غذاخوری
کره۵۰ گرم

حلوا سه آرد ساده با طعم و رنگ بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه حلوای سه آرد مجلسی، ابتدا شربت حلوا را درست می کنیم. برای این منظور، شکر و آب را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و صبر می کنیم تا شکر به طور کامل ذوب شود.

مرحله 2

پس از اینکه شکر به طور کامل ذوب شد، زعفران دم کرده را به همراه پودر هل و گلاب به قابلمه اضافه کرده و صبر می کنیم تا حدود ۵ دقیقه دیگر شربت روی حرارت بماند، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا شربت ولرم شود.

مرحله 3

برای تهیه حلوا، ابتدا آرد گندم را درون یک تابه مناسب الک می کنیم و تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و به مدت ۲۰ دقیقه به آرامی تفت می دهیم تا خامی آرد گرفته شود و عطر خوش آن خارج شود.

مرحله 4

پس از اینکه خامی آرد گندم گرفته شد و کمی تغییر رنگ داد، آرد برنج را درون تابه الک می کنیم و آنرا با آرد گندم ترکیب می کنیم. در ادامه ترکیب آردها را به مدت ۱۰ دقیقه دیگر ادامه می دهیم تا خامی آرد برنج نیز گرفته شود.

مرحله 5

پس از گذشت ۱۰ دقیقه، آرد نخودچی را درون تابه الک کرده و با آرد برنج و آرد گندم ترکیب می کنیم تا با هم یکدست شوند. در ادامه آردها را به مدت ۸ دقیقه دیگر تفت می دهیم تا خامی آرد نخودچی نیز به طور کامل گرفته شود.

مرحله 6

پس از گذشت ۸ دقیقه تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس ترکیب آردها را الک می کنیم و مجددا به تابه اضافه می کنیم. در ادامه تابه را روی حرارت قرار داده و روغن را اضافه کرده و به خوبی با ترکیب آردها مخلوط می کنیم.

مرحله 7

پس از اینکه روغن و آردها با هم یکدست شدند، کره را اضافه کرده و با حرارت ملایم تفت می دهیم تا به خورد حلوا برود. پس از اینکه کره به طور کامل به خورد حلوا رفت، شربت را کم کم به تابه اضافه کرده و به خورد حلوا می دهیم.

مرحله 8

در حین اضافه کردن شربت، باید حلوا را به صورت مداوم هم بزنیم تا بافت آن یکدست و منسجم شود. تفت دادن حلوا را باید تا زمانی که از دیواره های تابه جدا شود و به صورت گهواره ای در کف تابه قرار بگیرد، ادامه دهیم.

مرحله 9

پس از اینکه توانستیم حلوا را به صورت گهواره ای درون تابه به حرکت در بیاوریم، یعنی آماده است. در ادامه حلوا را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و آن را صاف می کنیم، سپس به سلیقه خود تزیین کرده و سرو می کنیم.