۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت لاهماجون به روش عربی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت لاهماجون به روش عربی و با طعم بسیار عالی

لاهماجون یکی از انواع غذاهای خوشمزه و محبوب در سراسر منطقه خاورمیانه به شمار می‌رود که با توجه به سلیقه و ترجیحات افراد، با رسپی‌های متنوعی آماده می‌گردد. این غذای سنتی و پرطرفدار، از ترکیب مواد اولیه مختلف نظیر انواع سبزیجات، گوشت، ادویه‌جات و مواد مغذی دیگر تشکیل شده و طعم و مزه منحصر به فردی را ارائه می‌دهد. برای آشنایی کامل با چگونگی تهیه و آماده‌سازی این غذای خوشمزه، لطفاً به وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه نمایید تا مراحل کامل و مرحله به مرحله طرز پخت لاهماجون را مشاهده کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آب ولرم۱ لیوان
شیر ولرم¼ لیوان
روغن مایع¼ لیوان
آرد۴ لیوان
نمک½ قاشق مرباخوری
گوشت چرخ شده۲۵۰ گرم
فلفل چیلی۱ عدد
فلفل سبز۳ عدد
گوجه فرنگی۳ عدد
سیر۳ حبه
پیاز۱ عدد کوچک
پولبیبر۱ قاشق مرباخوری
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
نمک۱ قاشق مرباخوری

لاهماجون به روش عربی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه لاهماجون خوشمزه و سئو-دوستانه، ابتدا باید خمیر را آماده کرد. برای این منظور، آب ولرم، شیر ولرم، روغن مایع و نمک را در یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم. سپس آرد را سه بار الک می کنیم.

مرحله 2

سپس آرد را به تدریج به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا خمیری نرم و یکدست حاصل شود. پس از آن، ۸ گلوله خمیر به اندازه های یکسان جدا کرده و چانه می گیریم.

مرحله 3

چانه ها را با سلفون می پوشانیم تا مواد میانی آماده شوند. برای تهیه مواد میانی، فلفل سبز، فلفل چیلی، گوجه فرنگی، سیر، پیاز، رب گوجه فرنگی، فلفل سیاه، نمک و پولبیبر را در غذاساز مخلوط می کنیم تا پوره شوند.

مرحله 4

سپس گوشت چرخ کرده را به مواد پوره شده اضافه کرده و به مدت ۲ دقیقه ورز می دهیم تا ترکیب و یکدست شوند. چانه های خمیر را روی سطح آرد پاشی شده قرار داده و به کمک وردنه به صورت نازک باز می کنیم.

مرحله 5

مقداری از مواد میانی را روی خمیر ریخته و کاملا پخش می کنیم. سپس در یک تابه گرم شده، لاهماجون ها را قرار داده و اجازه می دهیم کاملا پخته شوند. در صورت تمایل، می توان لاهماجون ها را در فر نیز درست کرد.