۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت شیرینی رزت کره ای خانگی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت شیرینی رزت کره ای خانگی با طعم بسیار عالی

شیرینی رزت کره ای یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و پر طرفدار در میان ایرانیان است که به دلیل طعم بی نظیر و ظاهر جذاب آن به عنوان یک شیرینی مجلسی و پذیرایی محسوب می شود. این شیرینی را می توان با طعم های متنوع و متفاوتی از جمله گل محمدی، پرتقال و ... تهیه نمود. در این مطلب، وبلاگ آموزشی مامان جون به طور کامل و مرحله به مرحله نحوه تهیه و آماده سازی شیرینی رزت کره ای را برای شما عزیزان آموزش خواهد داد تا بتوانید این شیرینی لذیذ را در منزل خود تهیه و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
کره۲۲۵ گرم
آرد۲۲۵ گرم
پودر قند۵۰ گرم
وانیل⅓ قاشق چایخوری
نشاسته ذرت۵۰ گرم

شیرینی رزت کره ای خانگی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه شیرینی رزت کره ای خوشمزه، ابتدا کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم تا دمای آن با محیط هماهنگ شود. سپس فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله 2

پس از آن، کره به دمای محیط رسیده را همراه با وانیل درون یک کاسه مناسب ریخته و پودر قند را درون آن الک می کنیم. مواد درون کاسه را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا کرم رنگ و خامه ای شود.

مرحله 3

در ادامه، آرد را همراه با نشاسته ذرت درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم. سپس مواد خشک را کم کم به کاسه اضافه می کنیم و با لیسک به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت خمیر همانند خامه فرم گرفته شود.

مرحله 4

خمیر شیرینی را درون قیف ماسوره ای با سر ماسوره رز ریخته و روی سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده شده است، به صورت گل رز پایپ می کنیم. سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا بدون تغییر رنگ کاملا پخته شوند.

مرحله 5

در نهایت، سینی را از فر خارج کرده و بدون لمس شیرینی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. سپس شیرینی های خنک شده را از سینی جدا کرده و درون ظرف مورد نظر می چینیم. نوش جان!