۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت سوسیس مرغ به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت سوسیس مرغ به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

سوسیس مرغ به عنوان یکی از انواع محصولات گوشتی محبوب و پرطرفدار در جوامع مختلف شناخته می‌شود. این فراورده لذیذ و پرطرفدار با استفاده از گوشت مرغ و طیف متنوعی از طعم‌ها و ادویه‌جات تهیه می‌گردد. برای آشنایی با روش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوسیس مرغ، خوانندگان محترم می‌توانند با بلاگ آموزشی مامان جون همراه شوند و از آموزش تفصیلی این موضوع بهره مند گردند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
ران مرغ۵۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
آرد گندم۲ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۱ قاشق غذاخوری
شیرخشک (اختیاری)۱ قاشق غذاخوری
یخ خرد شده¼ لیوان
سیر۳ حبه
روغن مایع یا زیتون¼ لیوان
نمک۱ قاشق مرباخوری
فلفل سیاه½ قاشق چایخوری
فلفل قرمز¼ قاشق چایخوری
پاپریکا۱ قاشق مرباخوری
پودر تخم گشنیز¼ قاشق چایخوری
پودر آویشن½ قاشق چایخوری
پودر دارچین⅛ قاشق چایخوری
پودر زنجبیل¼ قاشق چایخوری

سوسیس مرغ به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه سوسیس مرغ خوشمزه و ساده، ابتدا ران مرغ را به قطعات کوچک تقسیم می کنیم. سپس آن را همراه با حبه های سیر درون چرخ گوشت می ریزیم و چرخ می کنیم. این فرآیند را ۲ مرتبه تکرار می کنیم تا مواد به خوبی مخلوط شوند.

مرحله 2

حال مرغ چرخ شده را درون غذا ساز می ریزیم و روغن را به آن اضافه می کنیم. به مدت ۵ دقیقه مخلوط می کنیم. سپس تخم مرغ، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پاپریکا، پودر تخم گشنیز، پودر آویشن، پودر دارچین، پودر زنجبیل و نمک را به آن اضافه می کنیم.

مرحله 3

در این مرحله ۲ دقیقه دیگر مخلوط مرغ را با هم ترکیب می کنیم تا مواد به صورت خمیری شکل شود. سپس چند تکه یخ درون غذا ساز می ریزیم تا مانع از بریده شدن گوشت مرغ شود. همچنین آرد گندم، نشاسته ذرت و شیر خشک را با هم مخلوط می کنیم و به غذا ساز اضافه می کنیم.

مرحله 4

حالا مخلوط را به خوبی ترکیب می کنیم تا مواد با هم ترکیب شود. هرچه مایه سوسیس را بیشتر با هم مخلوط کنید، مواد چسبنده تر و سوسیس بهتری حاصل می شود.

مرحله 5

در این مرحله مواد را مجددا مخلوط می کنیم تا مواد حالت خمیری و بسیار چسبناک پیدا کند. سپس مواد سوسیس را درون قیف یک بار مصرف یا قیف پارچه ای می ریزیم و انتهای کاور مخصوص سوسیس را با نخ محکم می بندیم.

مرحله 6

حال مایه سوسیس را با قیف، به داخل کاور سوسیس تزریق می کنیم. سپس ۲ الی ۳ سوراخ با سوزن انتهای کاور ایجاد می کنیم تا هوای اضافی بین مایه سوسیس خارج شود و با دست مایه سوسیس را به جلو فشار می دهیم.

مرحله 7

در این مرحله سوسیس را به اندازه های دلخواه پیچ می زنیم و قسمت های پیچ خورده را با نخ محکم می بندیم. سپس یک قابلمه را تا نیمه آب پر می کنیم، روی حرارت قرار می دهیم تا جوش بیاید و یک سه پایه یا رینگ درون قابلمه قرار می دهیم.

مرحله 8

حال سوسیس را درون آبکش قرار می دهیم و آبکش را روی رینگ یا سه پایه می گذاریم. درب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت سوسیس ها بخار پز شوند. توجه داشته باشید سوسیس ها نباید اصلا با آب تماس داشته باشند.

مرحله 9

پس از گذشت ۱ ساعت سوسیس را از آبکش خارج می کنیم و بلافاصله اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه درون کاسه آب و یخ بماند. سپس سوسیس ها را از آب خارج می کنیم و اجازه می دهیم ۲۴ ساعت درون یخچال استراحت کند.

مرحله 10

در نهایت سوسیس ها را از یخچال خارج می کنیم، پوست آن را جدا می کنیم و به صورت حلقه ای برش می زنیم. این سوسیس خوشمزه را می توان همراه با نان ساندویچی، خیار شور و گوجه فرنگی سرو کرد.