۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت املت شاپوری به روش مجلسی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت املت شاپوری به روش مجلسی با طعم بسیار عالی

املت شاپوری یکی از انواع غذاهای سنتی و محبوب در نواحی شمالی کشور عزیزمان ایران است که با ترکیب مواد غذایی ساده و دستورپخت متنوع، طعم بسیار خوشمزه و لذیذی به دست می‌آید. این نوع املت علاوه بر مزه فوق‌العاده، از لحاظ ارزش غذایی نیز بسیار مغذی و سالم محسوب می‌شود. برای آشنایی کامل با مراحل آماده‌سازی و پخت این خوراک سنتی، همراه وبلاگ آموزشی مامان جون باشید تا با دنبال کردن دستور گام‌به‌گام، قادر به تهیه یک املت شاپوری خوشمزه و اصیل باشید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
پوره گوجه فرنگی۲ پیمانه
پیاز۲ عدد کوچک
سیر۴ حبه
تخم مرغ۳ عدد
کنسرو لوبیا چیتی۱ پیمانه
نمک، فلفل قرمز و زردچوبهبه مقدار کافی
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
روغن مایعبه مقدار کافی

املت شاپوری به روش مجلسی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه یک املت شاپوری مجلسی و بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو، ابتدا گوجه فرنگی را می شوییم و پوست آن را با استفاده از یک رنده ریز جدا می کنیم. سپس پوست سیر و پیاز را نیز جدا کرده و می شوییم.

مرحله 2

بعد از آن، سیر را با رنده ریز رنده کرده و پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم. پیاز را به روغن اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود.

مرحله 3

سپس سیر رنده شده، فلفل قرمز و زردچوبه را به پیاز اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را به مخلوط اضافه کرده و آن را تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود و رنگ باز کند.

مرحله 4

پوره گوجه فرنگی را به رب گوجه فرنگی اضافه کرده و مخلوط می کنیم. مقداری آب جوش نیز به آن اضافه می کنیم. نمک را به مخلوط پوره گوجه فرنگی اضافه کرده و درب تابه را می بندیم تا آب اضافی کشیده شود و روغن بیندازد.

مرحله 5

در نهایت تخم مرغ ها را به تابه اضافه کرده و مواد را مخلوط می کنیم. پس از اینکه املت آماده شد، آن را درون ظرف مورد نظر می ریزیم و کنسرو لوبیا چیتی را کنار آن سرو می کنیم.