۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت نمک پاره به روش هندی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت نمک پاره به روش هندی با طعم بسیار عالی

نمک پاره یکی از خوراکی‌های محبوب و ساده کشور هند است که با طیف گسترده‌ای از طعم‌ها و رنگ‌های متنوع تهیه می‌شود. این غذای محبوب، علاوه بر طعم دلچسب، ویژگی‌های فرهنگی و سنتی خاصی نیز دارد. برای آشنایی کامل با روش تهیه نمک پاره و همچنین آموزش مرحله به مرحله آن، همراه وبلاگ آموزشی مامان جون باشید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد سفید۱ پیمانه
آرد سمولینا۲ قاشق غذاخوری
پودر فلفل سیاه¼ قاشق چایخوری
روغن جامد یا کره۲ قاشق غذاخوری
برگ ریحان۱۰ برگ
سیر۳ حبه
فلفل سبز۱ عدد
روغن، آب و نمکبه مقدار کافی

نمک پاره به روش هندی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه نمک پاره به روش هندی، ابتدا پوست سیرها را جدا کرده و آنها را شسته و درون غذاساز قرار می دهیم. سپس ریحان را شسته و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی خارج شود.

مرحله 2

فلفل سبز را شسته و دانه های آن را خارج کرده و همراه با ریحان به غذاساز اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. سپس آرد سفید و آرد سمولینا را درون الک ریخته و مخلوط می کنیم.

مرحله 3

در ادامه، مخلوط آرد را درون یک کاسه مناسب الک کرده و سپس مخلوط ریحان و سیر را همراه با فلفل سیاه، نمک و روغن جامد به آن اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله 4

سپس به تدریج مقداری آب به خمیر اضافه کرده و ورز می دهیم تا خمیری چسبنده حاصل شود. خمیر را به ۶ تا ۷ قسمت تقسیم کرده و چانه گرفته و روی سطح کار قرار می دهیم.

مرحله 5

هر چانه را به کمک وردنه به ضخامت نیم سانتی متر باز کرده و به صورت مستطیل های کوچک ۲ در ۶ سانتی متر برش می زنیم. سپس روی خمیر برش های کوچکی ایجاد می کنیم تا هنگام سرخ شدن خرد نشوند.

مرحله 6

یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار داده و به اندازه ای که خمیر ها درون آن شناور بمانند روغن مایع اضافه کرده و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. سپس خمیر ها را درون تابه اضافه می کنیم.

مرحله 7

نمک پاره ها را کاملا سرخ کرده و روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی کشیده شود. در نهایت نمک پاره ها را درون ظرف مورد نظر قرار داده و همراه با سس دلخواه سرو می کنیم.