۲ ماه پیش

نکات و دستور پخت مارمالاد توت فرنگی ساده خانگی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت مارمالاد توت فرنگی ساده خانگی با طعم بسیار عالی

مارمالاد توت فرنگی یکی از انواع محبوب و پرطرفدار مارمالادها است که به دلیل طعم لذیذ و عطر دلپذیر خود، کاربرد گسترده ای در تزیین و تکمیل برخی از شیرینی ها و کیک های خانگی دارد. این مارمالاد به واسطه فرآیند تهیه ویژه ای که طی می کند، دارای بافت مطلوب و یکدست بوده و همچنین از ماندگاری و دوام بالایی برخوردار است. آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه این مارمالاد خوش طعم در ادامه ارائه شده است که با دنبال کردن آن، خوانندگان گرامی قادر خواهند بود این دسر خاطره انگیز را به راحتی در خانه تهیه نمایند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
توت فرنگی۵۰۰ گرم
شکر۵۰۰ گرم
ژلاتین۱ بسته
آب لیمو ترش تازه۲ قاشق غذاخوری

مارمالاد توت فرنگی ساده خانگی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه مارمالاد توت فرنگی خوشمزه، ابتدا توت فرنگی ها را شسته و روی یک پارچه تمیز نخی قرار می دهیم تا رطوبت اضافی آنها کاملاً کشیده شود. سپس توت فرنگی ها را به دو قسمت تقسیم می کنیم.

مرحله 2

اسلایس های توت فرنگی را به همراه نصف مقدار شکر به صورت لایه ای درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، درب قابلمه را بسته و به مدت ۶ تا ۱۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا توت فرنگی ها آب بیندازند.

مرحله 3

پس از گذشت این زمان، قابلمه را از یخچال خارج کرده و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا بجوشد. سپس مابقی شکر را به قابلمه اضافه می کنیم و کف روی توت فرنگی ها را با کف گیر جمع کرده و دور می ریزیم.

مرحله 4

توت فرنگی های درون قابلمه را با گوشت کوب برقی میکس می کنیم تا کاملا له و پوره شوند. زمانی که شهد توت فرنگی ها کمی قوام پیدا کرد، ژلاتین را در مقداری آب حل کرده و به قابلمه اضافه می کنیم. پس از گذشت ۱ دقیقه آب لیمو ترش تازه را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله 5

مارمالاد کاملا خنک شده را درون ظرف شیشه ای درب دار می ریزیم و در یک جای خشک و خنک نگهداری می کنیم. این مارمالاد توت فرنگی را می توان برای تزیین بعضی از شیرینی ها استفاده کرد.